Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en orderadministratör till en av våra kunder.



Du kommer att arbetar med att lägga in order i systemet, har hand om olika typer av dokument gällande export och transport och hantera reklamationer. Du kommer även att arbeta med fakturering och rapporter och vara behjälplig med planering/beredning samt diverse arbete som rör inköpsfrågor. Du kommer att vara involverad i projektens alla faser och har ett nära samarbete med inköp, produktion och tekniskt ansvarig samtidigt som det gäller att strategiskt arbeta med leverantörer för att få fram högkvalitativa komponenter till lägsta totalkostnad och rätt kvalitet. I de flesta fall har du telefon och mailkontakt med leverantörer och slutkund. Kundfokus är en viktig del i din roll. Du har ansvar för kunder samt ett stort antal leverantörer. Du kommer vara spindeln i nätet i planeringen. Detta kräver bra ordningssinne, logiskt tänkande och förmåga att se helheten.

Vem är du?
Vi ser helst att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller logistik. Ett krav är att du har tidigare erfarenhet från att ha jobbat med orderadministration/inköp. För att trivas i tjänsten är det viktigt att du tycker om tempo, varierande uppgifter och att ta ansvar. Du har vana av att hantera flera uppgifter samtidigt och är duktig på att prioritera och strukturera ditt arbete. Då tjänsten innebär mycket kontakter är det en självklarhet att din servicegrad är hög och att du är positiv och social som person. Vidare ser vi gärna att du är driven, stresstålig och prestigelös samt fort tar till dig ny information och förändrade förutsättningar i arbetet. Du som söker ska vara stresstålig samt vara noggrann, självgående och kunna prata flytande svenska och engelska.



Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Vi tar emot din ansökan via databasen.

Ansvarig rekryterare är Susanne Appelkvist och nås på 0767-781516 eller på susanne.appelkvist@unikresurs.se

Väl mött!

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell
  • 100% Hyrrekrytering till kund
  • Publicerat: 6 april 2017

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Order Processing Specialist

Order Processing Specialist

28 november 2024

Product planner

Product planner

26 november 2024