OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Orderadministratör
Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammans med Veddesta Distribution, Veddesta Transport och Multi Logistik.
Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.
Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.
Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.
Vi söker nu för vår uppdragsgivares räkning Orderadministratörer för omgående tillsättning, uppdraget sträcker sig till och med april 2022 med möjlighet till förlängning.
Placeringen är på uppdragsgivarens huvudkontor i Kista Science City.
Om tjänsten
Order Administrator.
- As order administrator, you will be responsible for a broad variety of administrative and business support related tasks. You will support our customers mainly within below areas:
- Order handling
- Price information
- Delivery information and updates
- Short time forecast
- To manage the order cycle, processing in a timely and accurate manner with profession
- Monitor order status, communicate any issues to customers and internal stakeholders
- Monitor order and forecast status in order to make correct short term plan
Krav och färdigheter
Requirements
- Good knowledge in Excel is a must (Pivot & Vlookup)
- Good knowledge in SAP is preferred
- Experience from order/logistics is preferred
- Fluent in Swedish and English
Viktiga egenskaper är att du är noggrann, engagerad i dina arbetsuppgifter och har ett utpräglat servicetänk.
Du måste vara en "team player", hjälpa dina kollegor om de behöver men också be om hjälp om du behöver.Du har ett antal kunder som du kommer att ha kontinuerlig kontakt med. Dessa kundkontakter behöver du vårda och ta hand om för att ni ska ha ett väl fungerande samarbete.
Kontakt med kunderna sköter du via mail och telefon så det är viktigt att du känner dig bekväm i både muntliga och skriftliga dialoger.
Arbetstiden är dagtid måndag-fredag, placeringen är i Kista Science City men under pandemitider så utförs arbetet hemifrån efter en viss upplärningsperiod.
Vad kan vi erbjuda?
Bemanningsstyrkan kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos uppdragsgivaren, din konsultchef är på plats minst två gånger per vecka för att hjälpa dig med frågor och funderingar.
Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal. Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.
Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.
Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.
Varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla ett cv, ett personligt brev, möjligt startdatum samt ett löneanspråk.
/ Therese Barvell Rappel
Konsultchef Bemanningsstyrkan