Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Orderadministratör
Krav: Duktig på svenska och engelska i tal och skrift.
Sundbyberg, Sverige
- Är du noggrann och tycker om ordning och reda?
- Tycker du om tanken av att ha ett jobb med en variation av fysiskt och administrativt arbete?
- Vill du arbeta på ett växande företag som expanderar på den Nordiska marknaden?
Då borde du söka rollen som orderadministratör!


Som orderadministratör på Solann har du en viktig roll på företaget där du hanterar hela orderflödet, packning, fakturering och kundtjänst. Tjänsten är heltid där det dagliga arbetet i form av orderhantering utger 50-75% av tjänsten. Utöver det så finns stora möjligheter till utveckling och utbildning inom olika delar på företaget. Bland annat reklamationer, marknadsföring, inköp och löpande bokföring. Start omgående som provanställd med goda chanser till tillsvidareanställning efter sex månader.
Om företaget
Solann är ett svenskt medicinteknisk företag som fokuserar på kvinnohälsa och operationsprodukter. Solann etablerades 2004 och har sedan dess växt till att bli en viktig leverantör till gynekologimottagningar, barnmorskemottagningar, sjukhus och kvinnor. Idag är Solann aktiva i Sverige, Norge och Danmark, med huvudkontor i Stockholm.
Vi är ett familjeföretag som jobbar med nytänkande medicintekniska produkter som förändrar livet för kvinnor i hela Norden. Några av våra produkter är Ballerine pärlspiral, Caya pessar, Perifit bäckenbottentränare, produkter för cellprovtagning, instrument till gynundersökningar och operationsprodukter.
Arbetsbeskrivning
Som orderadministratör på Solann har du ett stort ansvar över det dagliga arbetet på företaget. 50-75% av tjänsten har att göra med orderhantering och kundtjänst. Resterande tid kan läggas på valfritt område i samverkan med företagets ledningsgrupp.
Lagerarbete
Ta emot inleveranser
Packa order
Sköta inventering

Administrativt arbete
Ta emot order
Lägga in order i affärssystem
Fakturera order
Sköta kundtjänst

Övriga arbetsuppgifter
I rollen som orderadministratör kommer du kunna inrikta dig på att utvecklas inom ett valfritt område på företaget. Tidigare anställda på den här rollen arbetar i dagsläget med löpande bokföring, reklamationer, inköp och försäljning.

Vi söker dig som:
Har avslutat gymnasial utbildning. Är noggrann. Tycker om ansvar. Är intresserad av att lära dig och utvecklas.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat med eller har erfarenhet av:
Affärssystem (vi använder idag Odoo)
Orderhantering
Lager
Kundtjänst

Övrig information:
Vårt kontor ligger i Centrala Sundbyberg i Stockholm.
Skicka in din ansökan snarast möjligt, intervjuer sker löpande.

Om oss
Vi på Solann är ett personligt gäng som jobbar för kvinnors bästa.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOLANN AB SUNDBYBERG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 april 2021
  • Ansök senast: 18 maj 2021

Postadress

Rosengatan 8, 1012
SUNDBYBERG, 17270

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024