Orderadministratör

Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

TLS Energimätning är en exklusiv importör i Skandinavien som förser värme- och vattenverk med utrustning för att mäta förbrukning och flöden i kritiska och komplicerade system. Våra vattenmätare är mycket väl testade och godkända, både avseende MID och dricksvattengodkännande.

Vi är även exklusiv importör av stora ultraljudsmätare från Sonix samt temperaturgivare från Teletrans. Samtliga våra mätare mäter med ultraljudsteknik.

Medarbetarna har mångårig erfarenhet av energimätning. TLS har kontor i Stockholm och i Bergen i Norge. Vår ambition är att ge kunderna den absolut bästa servicen dygnets alla timmar. TLS ägs sedan 1 juli 2018 av Addtech Nordic AB. Addtech är noterat på Stockholmsbörsen.

Nu söker TLS en orderadministratör som kommer, i tätt samarbete med övriga på Stockholmskontoret, att ansvara för orderläggning och inköpsordrar. Är du en fena på administration och har jobbat i en liknade roll sedan tidigare? Skicka in din ansökan redan idag!



Din roll

I rollen som orderadministratör kommer du att ha mycket kontakt med säljarna på bolaget men även kunder och leverantörer. Du kommer att jobba nära och rapportera till ekonomiansvarig på TLS.

Tjänsten är på heltid tillsvidare hos TLS Energimätning med placering i Stockholm i Gamla Stan.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Orderläggning
- Inköp till samtliga ordar
- Via telefon och mejl ha kontakt med kunder och leverantörer ang beställningar


Din profil

Vi söker dig som har minst 1-2 års erfarenhet av att ha arbetat administrativt. Det är meriterande ifall du tidigare jobbat i Visma Business men annars ska du ha kommit i kontakt med ett annat system. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. LS leverantörer finns i Tyskland och Polen vilket ställer krav på att du ska känna dig mycket bekväm med att kommunicera på engelska.

TLS är ett mindre bolag med 10 anställda vilket innebär att du behöver trivas med att jobba på ett mindre bolag. Som person är du mycket noggrann, strukturerad och kommunikativ med ett service mindset.

Startdatum: September 2021

Placering: Stockholm, kontor i Gamla Stan

Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning.



Om Clevry

I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.



Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig konsultchef anna.almen@clevry.com Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juli 2021
  • Ansök senast: 26 december 2021

Liknande jobb


10 oktober 2024

10 oktober 2024

Er du vores nye Salgskoordinator?

9 oktober 2024