OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi skapar lösningar för effektiva och hållbara arbetsplatser!
Allt arbete vi gör på Ricoh vilar på våra fem filosofier Team Work, Customer Centric, Innovation, Winning Spirit och Etik & Integritet. Vi tycker det är viktigt att ta hand om varandra och att ta hand om vår jord! Resultatet av vårt arbete är ett innovativt bolag som arbetar hårt för att minska miljöpåverkan och att vara en aktiv del i samhället genom olika CSR-projekt.
För dig som vill utvecklas finns alla möjligheter, såväl nationellt som internationellt! Kompetensutveckling är en naturlig del i vardagen då du ständigt utbyter idéer och erfarenheter med dina kollegor, självklart har du också tillgång till utbildningar via Ricoh Academy.
Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering samt kommunikationsteknologi. Bolaget erbjuder lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av utrustning, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet. Vi är cirka 500 medarbetare i en rikstäckande organisation med verksamhet på 12 huvudorter. Vidare marknadsför Ricoh sina produkter och tjänster även via partners på ytterligare 22 orter. Den totala försäljningen i Sverige uppgår till cirka 1 500 miljoner kronor. Globalt har Ricoh-koncernen 109 000 medarbetare i 200 länder, med hållbarhet som viktigt fokus. Mer om oss kan du läsa på www.ricoh.se
Till Ricohs kontor i Solna söker vi nu två stycken orderadministratörer, initialt på 12 månaders vikariat och med eventuell chans till förlängning.
I denna roll är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att registrera order och avtal samt sköta administration kopplat till detta. Vidare agerar du även stöd till dina kollegor vid orderläggningen inom och utanför avdelningen. Tjänsten är en viktig central funktion i vårt arbetsflöde vilket ger dig många kontaktytor inom företaget samt möjligheter till att skapa ett givande nätverk med kollegor. Tjänsten är stationerad på vårt huvudkontor i Solna, som genomgår en spännande förändring och blir aktivitetsbaserat under hösten.
Generella arbetsuppgifter
Registrering och behandling av order och avtal i vårt affärssystem Siebel
Ta emot samtal och ärenden via mail, externt och internt samt avhjälpa på ett korrekt sätt
Avslutad gymnasieexamen
Minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande roll
Goda kunskaper i Officepaketet
Goda kunskaper i svenska och engelska
För att trivas i rollen är det viktigt att du är en pålitlig person som har god förmåga att hålla deadlines i ditt arbete samt lösa problem du stöter på. Då majoriteten av dina arbetsuppgifter är administrativt lagda är det viktigt att du är noggrann och genom en kvalitetsmedvetenhet tar stort eget ansvar för att ditt arbete blir korrekt utfört. Vidare är kundfokus viktigt för dig och genom stort engagemang ser du till att målet för arbetsdagen alltid är nöjda kunder. Då du dagligen arbetar nära flera av dina kollegor tycker du också det är viktigt med service internt och du strävar alltid efter att få ett gott samarbete.