Orderadministratör

Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Ett uppdrag för dig som är serviceinriktad och vill ha en härlig mix av kundsupport, administration och ekonomi i ditt arbete. Välkommen till KS Projekt i rollen som Orderadministratör.

Om vår kund
Karlsson & Svensson Projekt AB bildades 1999 och är ett företag som är specialiserat på projektledning, design och inredningskoncept. Typiska kunder är exklusiva modebutiker, flaggskepps butiker och andra offentliga miljöer. Vi är ett 15 tal medarbetare och tillsammans med våra partners och breda nätverk inom design/arkitektur, produktion, byggnation och installation är vi ett av de marknadsledande företagen inom vår bransch. Karlsson och Svensson Projekt AB är en del av Norcospectra med huvudkontor i Stockholm. Koncernen finns representerad i Sverige, Norge och Polen. Karlsson & Svensson Projekt AB omsätter idag ca 150 miljoner kronor.

Dina arbetsuppgifter
Som Orderadministratör på KS Projekt är du en viktig lagspelare som tar emot och behandlar kundförfrågningar och beställningar, samt ser till att kunder får förstklassig service och support. Dina verktyg är framförallt Visma, LevDoc och Excel. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

-Orderhantering
-Kundsupport via telefon och mail
-Produkt- och leveransfrågor
-Hantering av leverantörsfakturor
-Fakturering
-Administrera och uppdatera webbshopen.

Utöver detta är du en administrativ support till företagets övriga avdelningar vid behov. Du kommer även vara behjälplig vid receptionsarbete vid besök på kontoret. Tjänsten är placerad under marknadsavdelningen där du tillsammans med dina närmaste kollegor hanterar orderadministrationen. Placering är på KS Projekts trevliga kontor i Halmstad. Arbetstiden är kontorstid med möjlighet till flextid.
För det här uppdraget är du anställd av Effektiv och uthyrd som konsult till KS Projekt. Tillsättning omgående och uppdraget beräknas pågå i 6 månader, med chans till förlängning.

Din profil
För det här uppdraget söker vi dig som är serviceinriktad, kommunikativ, initiativtagande och driven, och trivs i en roll där din vardag består av mycket kundkontakt och administration. Du drivs av att ge service och hitta lösningar, och sätter dig snabbt och lätt in i olika frågor. Du kan med lätthet kommunicera och skapa relationer med alla typer av människor, samt har ett naturligt kundfokus och en god affärsförståelse. Ditt arbetssätt är strukturerat och noggrant, och du trivs med att koordinera och hålla i flera trådar samtidigt.

För att lyckas i rollen bör du ha:
-God erfarenhet av orderhantering och kundsupport
-God systemvana och kunskaper i Office-paketet
-Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande är om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller administration, samt har tidigare erfarenhet av fakturering och administration av leverantörsfakturor.

Låter det som du? Då vill jag gärna läsa din ansökan. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Kajsa Bogren Larsson.

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten kommer du vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period med chans till förlängning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Halmstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2022
  • Ansök senast: 6 mars 2022

Liknande jobb


Product planner

Product planner

26 november 2024

26 november 2024