Orderadministratör

Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Pilz Skandinavien K/S i Kungsbacka letar efter en orderadministratör med kundfokus.
Du blir en viktig spelare i laget och jobbar nära kunder, produkter och marknad. Detta är en tjänst som innebär många externa och interna kontaktytor där du, över tid, har stora möjligheter att bidra till en förbättrad affär. Med andra ord – du blir en viktig person för vår fortsatta framgång. Låter detta intressant? Vi ser fram emot din ansökan!


Dina arbetsuppgifter
Som Orderadministratör ansvarar du för hanteringen av kundorder i orderprocessen från start till avslut. Du svarar på frågor kring tillgänglighet, leveranstid, orderstatus, offerter och priser. Du hanterar också all orderdokumentation och ser till att underlagen är korrekta inför fakturering. Med din förmåga att binda saker samman stöttar du vårt säljteam och supportavdelning i deras dagliga arbete och du säkerställer att vi har korrekt och uppdaterad information i våra system. Du deltar aktivt i våra marknadsföringskampanjer och sköter uppföljningen av dessa. Du ansvarar också för att aktivt identifiera förbättringsmöjligheter och därmed bidra till vår kontinuerliga utveckling. Vidare har du ett nära och proaktivt samarbete med kollegor, chefer och andra intressenter i vår organisation.


Din bakgrund
Vi söker dig som har några års erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter och har du någon form av ekonomisk utbildning är det meriterande. Vi ser gärna att du har en bakgrund från administration eller redovisning samt att du har processkännedom då vi är en del i ett stort bolag. Det är även ett plus om du har kunskap från SAP och CRM-system, finanstermer och en förståelse för försäljningsdata. Du vet att du trivs i en IT-miljö och är inriktad på att utvecklas inom företaget över tid. Har du erfarenhet av digitalmarknadsföring är det ett plus. Du ska även ha goda kunskaper i Microsoft Office program, så som word, excell och powerpoint. Då vi är lokaliserade i Sverige och arbetar i en global koncern är det viktigt att du kan både svenska och engelska, muntligt och skriftligt.

Din personlighet är nyckeln till vår gemensamma framgång! Du är en noggrann, strukturerad och serviceinriktad person som inte har några problem med att fråga efter den information du behöver. Med dina kommunikativa och ödmjuka egenskaper bygger du starka relationer med din omgivning, du gillar att ta ansvar för din del i jobbet och uppskattar att vara en viktig lagspelare.




Vi erbjuder
Som anställd hos Pilz erbjuds du en grundlig introduktion innan du självständigt planerar din vardag. Du får ett spännande jobb i ett internationellt företag med goda möjligheter till personlig och professionell utveckling. Anställningen är en heltidstjänst med fast lön, och pensionsförsäkring.

Vi ser fram mot din ansökning med relevanta bilagor, gärna via e-post. Rekrytering sker fortlöpande. Tillträde snarast. Du söker tjänsten genom att skicka din ansökan, märkt med "Orderadministratör", till p.frivold@pilz.dk.


För ytterligare information kontakta Country Manager Patrik Frivold på telefon 0300 139 90 eller e-post: p.frivold@pilz.dk.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pilz Skandinavien K/S Dansk Filial Kungsbacka
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2022
  • Ansök senast: 25 maj 2022

Postadress

Smörhålevägen 3
Kungsbacka, 43442

Liknande jobb


4 oktober 2024

2 oktober 2024