OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Munters är globala ledare inom energieffektiva och hållbara klimatlösningar. Genom innovativ teknik skapar deras experter ett perfekt klimat för kunder inom ett flertal branscher. Till Munters söker vi nu en orderadministratör med gärna erfarenhet från exporthantering som vill erfarenhet av att arbeta i ett globalt bolag inom industri.
Munters hemsida: https://www.munters.com/sv/
Din roll
I rollen som Orderadministratör kommer du att jobba med hela orderprocessen från inkommande order till fakturering. Du kommer att vara ansiktet utåt och hålla kontakten med Munters internationella kunder och distributörer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Hålla kontakten med Munters internationella kunder och distributörer via mail, telefon och Teams.
- Registrera inkommande order och fakturering.
- Administrativt arbete i interna kanaler och hantera vissa inköp.
- Exportdokumentation
Rollen är på heltid där du erbjuds en tillsvidareanställning hos Munters.
Placering: Munters nya fina lokaler i Kista
Start: Efter sommaren. Vi har som ambition att tillsätta personen så snart som möjligt.
Din profil
Vi söker dig som gärna har erfarenhet av exporthantering och en förståelse för orderflöden från tidigare arbete. Det är meriterande om du har utbildning inom logistik, industri eller motsvarande. Det är även ett stort plus om du har kunskaper inom exportdokumentation, tull- och exportregler, LC-Remburs, transporter.
Vi söker dig som är serviceinriktad och som alltid strävar efter att ge bästa möjliga service till kunder och distributörer genom ett lösningsorienterat tankesätt. Personlighetsmässigt söker vi dig som är kommunikativ, effektiv, strukturerad, och trivs i en snabbt omväxlande miljö. Vi ser även att du har förmågan att se både detaljerna och helhetsperspektivet i orderflödet från både kund och företagets sida. Som person ses är du som öppen, ärlig och initiativtagande.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare: anna.almen@clevry.com Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)