OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Erfaren orderadministratör sökes till bolag i södra Stockholm
Är du en självgående och driven orderadministratör med erfarenhet från transport- och logistikbranschen? Vår kund söker nu en pålitlig och kunnig orderadministratör till sin verksamhet. Företagets vision är att vara en ledande leverantör inom transport och logistik av produkter som behöver särskilt omhändertagande. Dem strävar mot att erhålla förstklassig service i alla ärenden. Företagets värderingar återfinns i dess sätt att arbeta: proaktivt, effektivt, innovationsrikt med passion i varje steg. Speglar dessa värderingar dig? Vill du vara med på resan mot att bli en global ledare? Ansök nu.
Om tjänsten
Målet med tjänsten är att hantera hela administrationen från en kundorder, reklamation eller utleveransrelaterat ärende från start till avslut. Visionen är att säkerställa att kunden är nöjd med hela processen, detta gör du genom att underhålla, behålla och utveckla befintliga kunder genom att leverera en service som är bäst i klassen.
Tjänsten innebär samverkan med många olika, såväl interna som externa, aktörer inom olika verksamhetsområden som bland annat importörskunder, lagerverksamhet, säljchef och ekonomiteamet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är kunderorderhantering och allt som faller in bland annat mässorder, specialorder, expressorder. Hantering av kunders och Systembolagets privatimporter, exportorderhantering och reklamationshantering.
Urval sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vem är du?
Vi ser att du har minst 3 - 5 års erfarenhet från att arbeta med callcenter, kundservice, orderdesk och reklamationer inom området.
Hög kompetens och praktisk erfarenhet från att hantera kundkontakter i ett leverans- och transportflöde inom konsumentbranschen.
Du har god kunskap och erfarenhet från ordersystem/affärssystem både vad avser funktionalitet och hur det stödjer ditt praktiska dagliga arbete.
Organisationen präglas av ett högt tempo och en gedigen effektivitet, vilket kräver att du som person är stresstålig och har en god förmåga att prioritera. Vidare är du en god kommunikatör och anpassar ditt sätt att kommunicera utifrån vem som är mottagare. Vi ser att du har en väldigt god samarbetsförmåga, har ett helhetsperspektiv där kunden är i fokus och har en prestigelös framtoning.
Krav
- 3-5 år erfarenhet av arbete inom kundservice, orderdesk, reklamationer eller callcenter
- God kunskap om hur ett ordersystem/affärssystem fungerar
- Väldigt god kunskap avseende att hantera kundkontakter i ett leverans- och transportflöde inom konsumentbranschen
- Helhetssyn med kunden i fokus
Om Jobzone:
Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår vision är att vara branschens bästa arbetsgivare och vi arbetar varje dag för att bidra till att skapa framgång för individer och organisationer.
Vi gör det genom en lokal närvaro på över 50 orter i Sverige och Norge, alla med stora kunskaper om sin marknad och med ett arbetssätt som utgår från medarbetaren i fokus. Jobzone är verksamt inom många branscher och kan erbjuda en mängd karriärmöjligheter. Vilket är ditt nästa drömjobb?
Kontaktpersoner på detta företaget
Katarina Nevenius
070-1678514