OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SPM Instrument i Strängnäs utvecklar, producerar, marknadsför och säljer avancerad utrustning för tillståndskontroll av maskiner. Som en av de ledande aktörerna inom vårt område finns vi på ett sextiotal exportmarknader runt om i världen. Med en starkare produktportfölj än någonsin och med kunder i ett brett spektrum av branscher över hela världen befinner vi oss i en expansiv fas. Tillsammans med våra dotterbolag och distributörer arbetar vi med ett starkt fokus på intensifierad marknadsföring och ökad försäljning av våra unika produkter.
Orderadministratör
Vi söker en orderadministratör till vår logistikavdelning inom Operations & Materials. Arbetet innebär bland annat hantering och registrering av kundorder, leveransplanering, skeppning och fakturering. Du kommer att arbeta i ett företag som har hela världen som marknad, vilket gör att du hanterar export och import/tull på daglig basis. Du ansvarar för att kunden får rätt produkt, på rätt plats och i rätt tid.
Vi erbjuder dig
Hos oss får du ett utvecklande arbete i ett växande företag, där kreativitet och initiativförmåga uppskattas i en i övrigt platt organisation. Vi söker dig som har erfarenhet från liknande arbete såsom administration, orderhantering eller spedition. Vi jobbar med alltmer automatiserade processer, och erfarenhet av att arbeta med MPS-system eller andra digitala system är meriterande.
Du måste behärska både svenska och vårt koncernspråk engelska såväl muntligt som skriftligt. Goda kunskaper i ytterligare något/några europeiska språk är meriterande. Du kommer bli en viktig kugge i en tajt logistikavdelning bestående av planerare, inköpare, orderadministratörer och lageransvarig.
Din profil
Som person trivs du med att vara en del av ett team som arbetar i en fartfylld miljö. Din roll i teamet kräver en hög grad av servicekänsla och du ska ha lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Du har daglig kontakt med säljare, servicetekniker och produktionspersonal samt ansvarar även för telefonväxel samt besökare till företaget. Du ska ha en positiv inställning samt vara serviceinriktad och socialt kompetent för att lyckas bra i rollen.