Orderadministratör

Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Är du en strukturerad och serviceorienterad person med mycket engagemang och högt driv? Vill du jobba i inspirerande lokaler, med trevliga kollegor på ett bolag som blivit Great Place to Work-certifierade flera år i rad? Då kan den här rollen som Orderadministratör hos Office Management vara ett perfekt nästa steg i din karriär!

Om rollen

I rollen som Orderadministratör blir din primära arbetsuppgift att administrera beställningar till våra kunder, både internt och externt. Du ansvarar för koncernens registerunderhåll enligt uppsatta rutiner och gränssnitt. Arbetsuppgifter och rapportering görs enligt deadline där du förväntas ta eget ansvar över kontinuerlig utveckling och uppdatering inom ditt produkt- och ansvarsområde.



Arbetsuppgifter

- Administrera beställningar till leverantörer utifrån faktureringsunderlag
- Granska, eventuellt justera och godkänna underlag i vårt säljstödsprogram
- Administrera produkt/artikelregister i vårt affärssystem. Innefattar registrering av nya artiklar samt justering av befintliga
- Följa och komma med förbättringsförslag gällande gränssnitt, strukturer och rutiner så att medarbetare inom funktionen kan utföra sitt arbete så effektivt som möjligt
- Genomföra arbetsuppgifter med kunden i centrum




Vad kan vi erbjuda dig?

- Hos Office Management erbjuds du ett coachande ledarskap med närvarande chefer och fantastiska kollegor
- Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget
- För oss är ditt välmående viktigt! Vi erbjuder en timmes träning på arbetstid varje vecka och en god balans mellan arbetstid och fritid
- Great Place to Work-certifierad arbetsplats 2020, 2021 och 2022
- O.M Care: rikslunchkort, friskvårdsbidrag och förmånsportalen Benify




Vi söker dig som har

- Gymnasieekonom utbildning (krav)
- Tidigare yrkeserfarenhet av administrativ tjänst
- Goda kunskaper i Microsoft Office 365
- Erfarenhet av Visma Business, ses som meriterande men är inte ett krav


För att axla rollen som Orderadministratör behöver du vara utåtriktad och social då arbetet kräver mycket kund- och leverantörskontakt både extern och internt. Du behöver vara kommunikativ, strukturerad och lösningsorinterad. Vidare kräver arbetet att du hanterar svenska och engelska både i tal o skrift.



Om oss

Office Management är ett rådgivande tjänsteföretag inom IT, kommunikation och arbetsplatser. Företaget grundades 1993 och har 450 medarbetare som tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för effektivitet, samarbete och kommunikation för 8000 kunder i Norden. Office Management ägs av Nalka Invest AB, omsatte 1.100 MSEK år 2021 och har kontor i Stockholm, Oslo, Helsingfors, Tammerfors, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Linköping och Luleå. www.officemanagement.se (http://www.officemanagement.se)



Övrig information

Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Plats: Frösunda Port, Gustav III:s Boulevard 32, 169 73 Solna

Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning

Antal lediga tjänster: 1 st



Har du frågor om tjänsten slår du en signal till Dan Bornerot, Director of Quality Assurance & Ledgers på 010-8584026.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Amanda Fehrm
+46 10 858 40 14
Emilie Amidani
+46 10 858 40 46
Sara Lundberg

Sara Bengtsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Office Management
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2022
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Besöksadress

Skalholtsgatan 6-8, Kista
None

Postadress

Skalholtsgatan 6-8
Kista, 16422

Liknande jobb


26 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024