Orderadministratör

Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Till vår kund inom fordonsbranschen söker vi en Orderadministratör.

Specialist för flottleverans – Beställning till leverans – det här är vad du kommer göra

Du, tillsammans med ditt team, kommer att se till att alla nödvändiga aktiviteter från det att beställningen görs till att bilen levereras till kunden hanteras på bästa möjliga sätt. Du kommer att hantera telefonsamtal samt skriftliga frågor/förfrågningar till och från återförsäljare, du kommer att vara deras huvudkontakt för dagliga driftfrågor. Du kommer att administrera beställningar, aktivera kontrakt och andra administrativa uppgifter i olika system, för att säkerställa att beställningarna går vidare till marknaden.

Du kommer att hantera avvikelser och vara spindeln i nätet kopplad till billeverans. Vid behov kommer du att utbilda dig i processer och system. Du kommer också att undersöka och föreslå intern och extern processutveckling, samt coacha återförsäljare för att nå operationell excellens.

Du kommer att övervaka alla order i pipeline, se till att alla intressenter arbetar i enlighet med definierade processer. För att få detta att hända kommer du att arbeta i olika interna system, du kommer att ha kontakt med myndigheter, tredjeparts-företag involverade i olika process-steg.

Mest av allt delar du våra kunders värderingar och ambitioner. Din varma personlighet och iver att samarbeta kommer att välkomnas av alla!

Kvalifikationer för denna tjänst

Du har en stark administrativ förmåga. Du tar eget ansvar över arbete, leverans och personlig utveckling. Du älskar att tillfredsställa den du stöttar, dvs. du är en service-stjärna. Du är en lagspelare och har en stark samarbetsförmåga. Du har en effektiv och handlingskraftig personlighet. Du har modet att prata upp och kan föreslå nödvändig processutveckling samt har en god problemlösningsförmåga. Du är snabblärd och har förmågan att hantera och navigera genom flera system. Du är en erfaren användare i MS Office (Excel, Power Point, Word)

Du har utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska, om du även har muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga i norska är det meriterande.

Om oss

Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet med start i början på januari 2023. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund. Anställningen är heltid, tillsvidare och arbetet är förlagd på dagtid.

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. 

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se   

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. 

Varmt välkommen med din ansökan! 

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2022
  • Ansök senast: 22 december 2022

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024