Orderadministratör

Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Trivs du med att agera som spindeln i nätet som administratör, vill arbeta med orderhanteringen och ha ansvar för att tillse att kunderna får sina reservdelsleveranser i tid? Är du tekniskt kunnig med god kommunikativ förmåga som skulle trivas i rollen som Orderadministratör eller Back Order Analyst som rollen kallas internt, där perfektion är det enda som räknas. Du kommer att ingå i ett mindre team med erfarna och passionerade kollegor med många års erfarenhet av branschen och som brinner för att leverera den bästa servicen till kunderna.

Start: Omgående, till 2023-12-31
Omfattning: Heltid, mån-fre.
Arbetsgivare: Randstad AB
Plats: Jupitervägen 10, 194 43 Upplands Väsby. Fri parkering och nära till bussförbindelser.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-03-19. Urval sker löpande så sök idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lisa Löfdahl på lisa.lofdahl@randstad.se.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansvarsområden
I den här rollen som Orderadministratör/Back order Analyst kommer du arbeta för en återförsäljare av maskiner och motorer. Ditt primära ansvar är orderhanteringen (back order management) är dels reservdelar där du kommer att ha daglig kontant med order- och godsmottag samt olika leverantörer. Du kommer få komma in där teamet står inför nya utmaningar med nya områden utöver reservdelar. Därför kommer det vara en del nytt, inte bara för dig utan för teamet. Detta ser du som spännande och en möjlighet för dig att komma med egna idéer och initiativ i deras förändringsprocess i teamet.

Rollen inkluderar ansvar för order- och lageroptimering där du påverkar beställningsmönster och lagerfördelning för artiklarna inom din portfölj. Det ingår även att administrera och följ upp bokade transporter, samt fakturahantering/kontering.

Stor vikt läggs på eget ansvar och ägandeskap där man aktivt löser operativa problem tillsammans med kunden, leverantörerna och logistikleverantörerna. Genom analys och kommunikation kommer du att ha möjligheter att påverka service och resultat inom din portfölj.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Orderhanteringen (back order management)
Daglig kontakt med order- och godsmottagning samt olika leverantörer
Ansvar för order- och lageroptimering där du påverkar beställningsmönster och lagerfördelning för artiklarna inom din portfölj.
Ingår även att administrera och följa upp bokade transporter
Fakturahantering/kontering.
Hålla koll på lagerflöden och leveranstider
Mejl och telefonkontakt på engelska och svenska
Returhantering


Kvalifikationer
Kvalifikationer för rollen:
Minst 1 års erfarenhet av orderhantering och kundsupport
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal såväl som i skrift
Tekniskt kunnig
Van användare i MS Office, främst Excel
Erfarenhet av att arbete i affärssystem

 
Vi ser det som meriterande om du har, dock ej ett krav.
Tidigare erfarenhet av reservdelslogistik
Erfarenhet inom teknikbranschen ser vi som mycket fördelaktigt
Eftergymnasial utbildning inom Supply Chain, logistik eller liknande
Erfarenhet av fakturahantering


Rollen lägger stor vikt på god kommunikationsförmåga då du kommer ha kontakt med olika avdelningar så som kundtjänst och lager. Då kunderna ställer högra krav på tillgänglighet och drifttid på sina maskiner ställer detta i sin tur stora krav på ett aktivt och strukturerat arbete med att lösa störningar och avvikelser som kan uppstå i försörjningskedjan, samt en förmåga att snabbt hitta och leverera en lösning som är i både kundens och företagets bästa intresse. Du ser det som något naturligt och motiverade att vara delaktig i att söka och driva igenom lösningar till de utmaningar som presenteras under arbetets gång. Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har ett stort fokus på produktivitet och kvalitet och en känsla för ett gemensamt ansvar med dina kollegor är en självklarhet för dig. Vi ser även att du är stresstålig samt processorienterad och kan hantera många uppgifter samtidigt som du har ett öga för struktur och detaljer. 

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2023
  • Ansök senast: 19 mars 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Administratör

6 november 2024

23 oktober 2024

6 november 2024