Orderadministratör

Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en vass administratör och har god erfarenhet av att koordinera information? Har du erfarenhet inom logistik och kanske rent av har erfarenhet av att arbeta i M3? Då har vi ett spännande konsultuppdrag för dig att söka! Vår kund öster om Malmö har behov av en orderadministratör med start omgående för ett uppdrag på 3 månader med eventuell chans till att kunna bli förlängd. 


I rollen som orderadministratör kommer du att agera support mot inköpsavdelningen med orderkoordinering. Dvs ta emot order från våra säljbolag och sedan kontrollera pris och lägga in den i vårt orderhanteringssystem (M3) och koordinera med produktion/lager. Bekräfta till kund och sedan säkerställa att den sedan levereras ut från lagret/produktionen.


Vi söker dig som har erfarenhet av orderkoordinering.
Erfarenhet av M3 är ett stort plus.
Erfarenhet av logistik är ett plus.
Engelska är ett måste, Svenska är ett plus.


Arbetstiderna är måndag – fredag 8-17 med möjlighet att delvis arbeta hemifrån ca 1-2 dagar i veckan. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Du ansöker på www.randstad.se, så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta sofie.berg@randstad.se.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
I rollen som orderadministratrör kommer du att arbeta med att:
Agera support mot inköpsavdelningen med orderkoordinering. 
Ta emot order från säljbolag, kontrollera pris och lägga in i orderhanteringssystem (M3) .
Koordinera förfrågningar med produktion/lager. 
Bekräfta till kund och sedan säkerställa att den sedan levereras ut från lagret/produktionen.


Kvalifikationer
Vi ser att du har några års arbetslivserfarenhet inom liknande område där du i huvudsak suttit med orderkoordinering och administration. Flytande engelska är krav.


Meriterande är om du har erfarenhet av M3 och logistik. Svenska är ett plus.

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2023
  • Ansök senast: 12 april 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024