Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av orderadministration och ser dig själv som en serviceinriktad, effektiv och positiv lagspelare? Då kan det vara dig vi söker!
Vi på Randstad söker just nu efter dig med tidigare erfarenhet av orderadministration för kommande uppdrag i Göteborg.
I rollen som orderadministratör kommer du att ansvara för att hantera ordrar i företagets affärssystem och övervaka leveransprocessen. Detta innebär att du kommer att följa upp företagets leveranser noggrant. Du kommer även att ha daglig kontakt med våra kunder, vilket ställer krav på ett genuint intresse för kundservice, både via telefon och e-post.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten innebär många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt.
Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Tjänsten innebär bland annat:
Orderhantering: Registrera och bearbeta kundordrar.
Dokumentation och rapportering: Hantera och dokumentera orderrelaterade dokument och skapa rapporter.
Kundkommunikation: Vara kontaktperson för kunder och ge support om ordrar och leveranser.
Leveransbevakning: Övervaka leveranser för att säkerställa att de sker i tid.
Samarbete: Arbeta nära andra avdelningar för att effektivisera orderprocessen.


Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Har gymnasieexamen.
Behärskar flytande svenska samt god engelska i tal och skrift.
Har tidigare erfarenhet från att arbeta i SAP.
Har tidigare erfarenhet från orderhantering och leveransbevakning.
Har tidigare erfarenhet från service/kundtjänst.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 september 2024
  • Ansök senast: 31 oktober 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


24 september 2024

Orderplanerare

24 september 2024

Projektassistent sökes

24 september 2024