Orderadministratör

Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med orderhantering och administration? Är du redo för en ny utmaning? Då har vi på Adecco tjänsten för dig! Just nu söker vi en orderadministratör! 

Om tjänsten
I tjänsten som orderadministratör kommer du att ta emot och registrera beställningar från kunder. Beställningarna kommer i huvudsak in via mail men beställningar via telefon förekommer också. Vidare sköter du all administration kring den inkomna ordern. Du kommer att ingå i ett team som tillsammans arbetar för att orderhanteringen flyter på.

I din roll som orderadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Boka transporter av tyngre gods 
• Ta emot och registrera beställningar
• Administration kring beställningen
• Arbete i affärssystem
• Planera och kommunicera tillsammans med interna och externa parter såsom leverantörer och kunder 

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, som är van att arbeta administrativt och har god förståelse för arbetsprocesser samt affärssystem. Du har tidigare arbetat med bokning av transport, gärna tyngre gods. Du har som mål i ditt dagliga arbete att göra kunden framgångsrik, alltid ge god service och hjälpa andra människor med sina frågor.
Vidare ser vi att du är en social person och har lätt för att få kontakt med människor per telefon. Du är lösningsfokuserad och ser hellre möjligheter än hinder. Du är noggrann, effektiv, engagerad och serviceinriktad i ditt arbete. Har du erfarenhet från byggprodukter är det meriterande.

För att passa i den här tjänsten behöver du:
• Tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, såsom orderhantering, administration, datasystem och transportbokning
• Behärskar svenska samt engelska i både tal och skrift
• Meriterande är om du har eftergymnasial utbildning inom relevant område

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som orderadministratör är ett konsultuppdrag med tillträde enligt överenskommelse. Till att börja med är uppdraget en provanställning på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget är placerat i Kristinehamn och du arbetar på plats på kontoret tillsammans med ett härligt sammansvetsat team. 
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start enligt överenskommelse. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig på Adecco; Sara Holm, sara.holm-glad@adecco.se. 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2024
  • Ansök senast: 19 december 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024