OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du den vi söker?
Vill du vara en del av ett globalt handelsföretag?
Just nu söker vi en orderadministratör för export till Elof Hansson Trade AB.
Arbetsbeskrivning
Som orderadministratör kommer du att ha en viktig roll för att säkerställa vår export administrativt. Utöver administrativt arbete så innebär rollen ett stort samarbete med interna kollegor och våra externa kontakter så som t ex speditörer och leverantörer.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
- Förbereda och framställa dokument för export
- Kontakt med speditörer, leverantörer, agenter och dotterbolag över hela världen
- Fakturering
- Utfärdande av certifikat
- Tolka remburser samt kontakt med bankerna
- Bevakning av inbokade skeppningar
- Samarbete med övriga interna avdelningar
- Hantering av leverantörsfakturor
Din profil
Du har några års relevant arbetslivserfarenhet och har du tidigare arbetat med export eller import så är det meriterande.
Du är en person som är van att hålla många bollar i luften och är van att dagligen prioritera. Som person är du strukturerad, noggrann och utåtriktad. För att lyckas och trivas i rollen är du proaktiv, kommunikativ dessutom trivs du att arbeta både självständigt och i grupp.
Kvalifikationer
- Några års relevant arbetslivserfarenhet
- Relevant utbildning, som lägst gymnasieexamen med ekonomisk inriktning
- God vana att arbeta med Officepaketet
- Erfarenhet av Microsoft Navision är meriterande
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Om företaget
Elof Hansson Trade AB bedriver internationell handel med skogsprodukter inom affärsområdena pappersmassa, papper och sågade trävaror. Vi tillför finansierings- och logistiklösningar, marknadskännedom och kunskap om riskhantering till våra kunder och leverantörer. Elof Hansson Trade AB ingår i Elof Hansson Group som har ca 300 anställda i 25 länder. Vi är placerade på koncernens huvudkontor på Första Långgatan i Göteborg. Läs mer om Elof Hansson på www.elofhansson.com
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt. Känns detta som något för dig? Välkommen med din ansökan, vi intervjuar löpande. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Fritzon.