Orderadministratör för uppdrag hos Ascom

Orderadministratör för uppdrag hos Ascom

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Ascom Wireless Solutions är marknadsledande inom trådlös internkommunikation för bland annat sjukvården, tillverknings- och processindustrin samt säkerhets- och servicebranscherna. Mer än 75 000 system är installerade hos ledande företag och offentliga verksamheter runt om i världen. Företaget erbjuder ett brett sortiment av professionella kommunikationslösningar. Tillförlitlig kommunikation av tal, meddelanden och larm säkerställs genom egen produktutveckling och implementering av etablerade standards såsom DECT, IP-DECT och VoWLAN i kombination med integration av kundernas befintliga informationssystem.
Företaget grundades på 1950-talet och har kontor i Göteborg med totalt 1 160 anställda världen över. Ascom Wireless Solutions är en del av Ascomkoncernen som är listad på den schweiziska börsen.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en person för uppdrag på Ascoms orderavdelning. Orderavdelningen består idag av sju personer som samverkar och samarbetar i det dagliga arbetet. Det är en bred roll med stor variation i arbetsuppgifter. I din roll kommer du att arbeta med daglig kontakt med kund per telefon och mejl. Handläggning av order från kund, handläggning av inköpsorder kopplad till kundorder, utfärda och hantera orderbekräftelser, omplanering av order, leveransbevakning, inrapportering av gods, utfärdande av ursprungsintyg, fakturering och kreditering, framtagning av statistik, tullkontakter och med leveransinformation till kund.

Din profil
Vi söker dig med minst två års erfarenhet av liknande tjänst och som har gymnasiekompetens och mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Engelska är koncernspråk och många kunder är engelsktalande. Det är meriterande om du har kompetens inom logistik/inköpsområdet. Du har tidigare erfarenhet av arbete i något affärssystem. Gärna Axapta och du har goda kunskaper i Officepaketet.
Som person är du är utpräglad teamplayer som har lätt för att samarbeta i grupp. Du har också förmågan att arbeta självständigt mot fastställda mål. Du är positiv och engagerad och gör ditt yttersta för att för att hitta lösningar på utmaningar. Vi ser gärna att du är serviceinriktad, professionell och prestigelös. Du är ansvarsfull och har god organisationsförmåga.

Vi tillämpar löpande urval då tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt. Vi ser gärna att du skickar din ansökan via www.soderco.se så snart som möjligt. Anställningen är hos Söder & Co och arbetet utförs hos vår kund Ascom. Välkommen med din ansökan!

Om oss
Söder & Co bemannar företag och andra organisationer genom inhyrning, rekrytering och inhyrningsrekrytering. På så sätt skapar vi både karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder och konsulter.

Vi på Söder & Co engagerar oss i våra kandidaters arbetsliv och värnar om en personlig kontakt med öppenhet och värme. Medmänsklighet har färgat vår kultur sen starten för snart 20 år sedan. Och det är med mjuka värden som vi vill gå in i framtiden. Vår värdegrund avspeglar sig i vilka företag vi samarbetar med och i vilka egenskaper vi letar efter hos kandidater.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söder & Co Göteborg AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2021
  • Ansök senast: 4 juli 2021

Liknande jobb


E-handelssamordnare

E-handelssamordnare

23 december 2024

Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024