Orderadministratör i Stockholm

Orderadministratör i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en erfaren orderadministratör / orderkoordinator som vill arbeta på ett världsledande industribolag med starkt varumärke och produktportfölj beläget i Nacka, Stockholm. Har du bra koll på att hantera och ansvara för hela orderflödet med god erfarenhet av att arbeta i SAP? Som orderadministratör vill du vara den som gärna sitter i mitten, koordinerar och löser problem som sker. Här välkomnas du av ett schysst gäng och bra ledarskap i framgångsrikt bolag. Låter det som matchande med din profil inom logistik och ditt intresse framåt? Se då till att sök, redan idag! 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
 Du kommer ingå i ett team om 8 personer och rapportera till ekonomichef och arbeta på kontoret i Nacka på sikt även om arbetet idag sker på distans. I rollen som orderkoordinator ansvarar du för hela orderflödet, från orderläggning av maskiner mot produktbolagen till att produkten levererats till kunden. Du följer upp ordrar och kommunicerar med berörda parter, både internt och externt. Vidare kontrollerar du lagernivå på lagret samt underhåller masterdata relaterat till orderprocessen.
 
Du löser ständigt problem och frågor som vart leveransen är och eventuellt behov att boka lyftkran. Andra utmaningar som du stöter på kan vara att en kund fått fel maskin som måste skickas tillbaka för att sedan sända en ny eller en maskin som skadats och en ny beställning behöver göras.
 
Dina främsta arbetsuppgifter i rollen som orderadministratör / orderkoordinator kommer innefatta:
Ansvara för hela orderflödet, från orderläggning till leverans.
Uppföljning av ordrar
Kommunikation med berörda parter, både internt och externt såsom säljare, kunder och produktbolaget i Belgien
Kontrollera lagernivå på lager samt underhålla masterdata relaterat till orderprocessen.
Arbeta i systemet SAP


Arbetstider
 Heltid med start enligt överenskommelse, gärna omgående men senast 1:a augusti. Finns möjlighet till semester. Det är ett uppdrag på minst 6 månader med möjligheter till förlängning. Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00. I nuläget arbetar man hemifrån men förväntas längre fram återvända mer eller mindre till kontoret i Nacka. Direktbuss går från Slussen. Upplärning kommer vara på plats. 

Kvalifikationer
Till denna tjänst som orderkoordinator behöver du ha:
Minst 2 års kvalificerad erfarenhet av en liknande roll som orderadministratör
Du har tidigare erfarenhet av att hantera och ansvara för hela orderflödet
Du behöver ha arbetat i SAP
Du behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift.
Du har god systemvana
Du har viss ekonomisk förståelse, vad en intäkt är.

Då arbetet är högst självständigt behöver du vara självgående med ett stort eget driv. Du har ett strukturerat och disciplinerat arbetssätt samt trivs med en del administrativt
arbete. Du är en positiv person som på ett naturligt sätt skapar förtroende och långsiktiga relationer med både kunder och kollegor. Du ser lösningar på problem och trivs med att lösa lite kluriga situationer som kan dyka upp på en dag. Du har förmågan att hantera många arbetsuppgifter samtidigt och gärna är den som sitter i mitten, koordinerar och håller koll. Du behöver även ha viss ekonomisk förståelse, du behöver inte vara ett proffs men förstå vad en intäkt är och faktura. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
2021-06-11, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar per mejl.


För information: Ronja Romano 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2021
  • Ansök senast: 11 juni 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024