OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi växer och nu söker vi en Orderadministratör till vårt härliga team i Växjö!
Vi letar efter en driven, kompetent och engagerad medarbetare.
Hos Nordlo Växjö & Ljungby arbetar du på en spännande plats med stora möjligheter för utveckling. Vi har en kultur där alla hjälps åt och det finns alltid stöttning att få när man behöver det. Nordlos framgång bygger på människor som alla delar en passion för IT och digitala lösningar som har kraft att förändra samhället. Vi hyllar dig som vill utvecklas och vågar kliva in i det okända genom att ständigt utmana dig själv och ta egna initiativ. Tillsammans formar vi hållbara och lönsamma företag som bidrar till ett bättre samhälle och framtid.
Om företaget
Nordlo är en IT- och digitaliseringspartner i Norden, som med stark lokal närhet till kundens verksamhet genom lokala entreprenörer, levererar högkvalitativa lösningar inom molntjänster, infrastruktur och digitalisering. Samtidigt har man tillgång till koncernens samlade kompetens, affärsvolym, rikstäckande leveransförmåga och partnersamarbeten. Nordlo hjälper såväl nationella som internationella organisationer, oavsett storlek, att digitalisera sina verksamheter.
Våra viktigaste mål är att ha branschens nöjdaste kunder och medarbetare och våra mätningar visar att både kunderna och våra medarbetare älskar att jobba med oss.
Nordlo har ca 740 medarbetare på 41 orter i Sverige och Norge med en årlig omsättning på 1,4 miljarder.
Vi erbjuder dig
På Nordlo i Växjö & Ljungby är vi 94 medarbetare som hjälper och stöttar varandra och våra kunder. Vi är ett gott gäng som strävar efter att ha roligt tillsammans med högt i tak och stort engagemang.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som orderadministratör kommer du tillhöra vårt kontor i Växjö.
Du kommer hantera och ansvara för den administrativa processen gällande inkommande beställningar samt stötta och vägleda kunden i delar som rör deras beställningar. Du ska hantera, följa upp och bevaka order, leveranser och leveranstider.
Din profil
En förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer och vinna förtroende är viktigt liksom förmågan att alltid sätta kunden och deras behov i fokus. Du är en god lagspelare då gott samarbete krävs med samtliga avdelningar inom Nordlo.
- Du brinner för att stötta kollegorna och hjälpa våra kunder på ett föredömligt sätt
- Du är strukturerad och noggrann och kan samarbeta lika bra som du klarar av självständigt arbete
- Vi ser att du har en god känsla för både service och kvalité
- För att trivas i rollen har du ett högt eget driv och trivs att jobba i verksamheter som ständigt förändras
- Du har en vilja att utvecklas och ser utmaningar som möjligheter
- Vidare ser vi att du har en god kommunikativ förmåga med goda kunskaper i svenska och engelska
Erfarenhet av affärssystem Navision och/eller Service Now är meriterande.
Vid frågor kontakta Magnus Telehagen, 076-850 38 05, magnus.telehagen@nordlo.com
Intervjuer görs löpande.
För alla som går vidare i processen och erbjuds en tjänst görs referenstagning och en bakgrundskontroll via Tofindout.