Orderadministratör - Innesäljare

Arbetsbeskrivning

Kontorsfixarna grundades 1986 och är ett av branschens äldsta bemannings- och rekryteringsföretag. Vi är en lyhörd, flexibel och engagerad partner som erbjuder ett brett och anpassat utbud av personaltjänster. På vår kundlista återfinns en lång rad välrenommerade industri- och tjänsteföretag inom bland annat bank och försäkring, dagspress, biltillverkning, elektronik och underhållningsindustri. Kontorsfixarna har ca 450 medarbetare och finns representerat med regionala kontor runt om i landet Vi söker nu två orderadministratörer med känsla för merförsäljning till ett av våra kundföretag som är en internationell koncern inom elektronikprodukter. Företaget erbjuder nordiska kunder innovativa elektronikprodukter utvecklade av företaget med användarvänlighet och miljön i fokus för såväl det stora företaget som den enskilda människan. Totalt har koncernen runt 55 000 medarbetare i 24 länder, varav hela 8000 personer är sysselsatta med forskning och utveckling av ny teknik och nya produkter. Koncernen är bl a världsledande inom LCD och solcellsteknologi. Kundföretaget har idag ca 80 anställda och omsätter i år drygt 1000 MKR. Tjänsten kommer att vara placerad på huvudkontoret som ligger i Alvik, Bromma, med avdelningskontor i Oslo, Köpenhamn och Helsingfors. Arbetsuppgifter; Som orderadministratör kommer Du att arbeta på orderavdelningen tillsammans med ca fem andra medarbetare. Arbetsuppgifterna består av administration kring order och beställningar. Du arbetar dagligen med att hantera order och avtal samt överföra order från olika system. Du samverkar med återförsäljare och företagskunder via telefon och registrerar dagligen order i SAP. Då företaget är internationellt är koncernspråket engelska. Kvalifikationer; Du skall ha några års arbetslivserfarenhet, helst från orderadministration och innesälj. Det är en fördel om du dessutom har arbetslivserfarenhet från en internationell miljö. Vi förutsätter att du har gymnasiekompetens. Meriterande är om du har arbetat i SAP. Du skall vara positiv, engagerad, initiativtagande och tycka om att arbeta på ett strukturerat och noggrant sätt i en processorienterad organisation. Du tycker om att ha kontakt med andra och ge service. En förutsättning för att trivas med arbetet är att Du har känsla för och tycka det är stimulerande med merförsäljning över telefon. Du ska ha goda kunskaper i MS Officepaketet samt engelska. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag som löper under ett år med mycket goda möjligheter till förlängning. Vi ser gärna att Du kan börja omgående.

Sammanfattning

Liknande jobb


18 november 2024

18 november 2024

14 november 2024