Orderadministratör / Innesäljare

Arbetsbeskrivning

VI SÖKER ORDERADMINISTRATÖR/INNESÄLJARE TILL VÅR KUNDS BACKOFFICE AVDELNING

Till kundens kontor i Järfälla söker vi nu en Orderadministratör /Innesäljare

Som en viktig del i Backoffice-teamet så arbetar du med orderhantering, orderregistrering och försäljning, samt inköp av våra produkter. Du ansvarar för att våra kunder känner sig omhändertagna och arbetar självständigt och strukturerat med hela försäljningsprocessen från kundorder till dialog och beställning hos utländska leverantörer samt följer upp leverans hos slutkund. Du har en nära dialog med våra säljare och stöttar dem i kommunikation och administration kring våra kunder.

-         Ordermottagning, orderhantering inklusive kund- och artikelupplägg

-         Kundservice, telefon och mail

-         Leverantörskommunikation

-         Innesälj av förbrukningsvaror och reservdelar

Vi söker dig som har tekniskt intresse och utbildning på minst gymnasienivå och gärna erfarenhet av försäljning /administrativt arbete mot slutkunder inom industrin eller liknande. Du behärskar engelska i tal och skrift samt har god datorvana. Erfarenhet av våra produktområden eller vårt affärssystem Movex M3 samt superoffice är något vi ser som extra meriterande men inget krav. Du är kommersiellt inriktad, har ett tekniskt intresse och en vilja att skapa affärer. Vi vill att du kan jobba både självständigt och i team.

Din förmåga att ge kunden det lilla extra med hjälp av problemlösning är en framgångsfaktor. Vi välkomnar att du tar egna initiativ och kommer med idéer om hur vi kan utveckla vårt erbjudande för att möta kundernas behov.

Vi ser även att du är/har:

-         Mycket god datorvana

-         Stresstålig

-         Behärskar engelska i tal och skrift

-         God kommunikativ förmåga

-         Prestigelös

-         Organiserad och strukturerad

Du erbjuds en företagskultur som uppmuntrar till samarbete och gemenskap. Samarbete med utesäljare och serviceavdelningen tillhör vardagen. Utöver din primära roll i ”backoffice teamet” så finns det även möjlighet att bredda dig genom att ansvara för exempelvis kvalitet, miljö eller olika marknadsrelaterade frågor. Vi erbjuder kontinuerligt utbildning genom bland annat vår interna Acadamy skola. Våra medarbetare trivs och stannar länge i bolaget. Vi har roligt ihop vilket brukar vara en nyckel till framgång.

För frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare amir@kraftsam.se eller johan@kraftsam.se

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten ska tillsättas omgående så vi ber dig att skicka din ansökan i form av CV och personligt brev snarast möjligt där du beskriver varför just du passar för tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kraftsam Personal AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2021
  • Ansök senast: 16 april 2021

Besöksadress

Karlbergsvägen 77
None

Postadress

Karlbergsvägen 77
Stockholm, 11335

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024