Orderadministratör / Innesäljare / Säljstöd / Orderkoordinator

Orderadministratör / Innesäljare / Säljstöd / Orderkoordinator

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Conjet har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt, efter ca 6 månader. Detta ger både dig och Conjet en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Conjet AB utvecklar, tillverkar och säljer vattenbilningsrobotar till kunder globalt. Vattenbilning är en effektiv, hållbar och skonsam metod, som med hjälp av högtrycksvatten bilar bort skadad betong från till exempel broar och parkeringsdäck samt även kan användas för rengöring och ytbehandling. Företaget har varit verksamt sedan mitten av 80-talet, men genom nya ägare och ny ledning befinner man sig i ett expansivt skede både organisatoriskt och kommersiellt.

Conjet AB har idag 28 anställda och är beläget i Handens industriområde i Haninge. De kommande åren är framför allt internationell expansion i fokus där vi under året har etablerat ett dotterbolag i USA samt tecknat avtal med flertalet nya samarbetspartners i viktiga marknader. För att bemöta den växande efterfrågan på deras produkter och lösningar samt att kunna fortsätta ge kunder service i toppklass söker Conjet nu efter en sälj-och orderadministratör placerad på deras huvudkontor.

Arbetsuppgifter:

I rollen som sälj- och orderadministratör hos Conjet ansvarar du för att processa och administrera deras kundorder, både från externa kunder och distributörer samt deras dotterbolag i USA. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att registrera och processa kundorder i affärssystemet Monitor G5, verifiera kundinformation och leveransinformation, vidarebefordra information gällande leveranstider till kunder och kollegor via e-mail eller telefon samt löpande uppdatera registrerade order vid eventuella förändring innan leverans. Som sälj- och orderadministratör är du knytpunkten mellan Conjets kunder, försäljningsavdelning och produktion- och leveransavdelning. Du har bra insikt i säljrelaterade KPIer och inser vikten av att ge utmärkt administrativt stöd för att säkerställa att säljmålen uppnås genom nöjda, återkommande kunder.

Exempel på arbetsuppgifter;
• Ta emot och behandla kundorder
• Verifiera beställningar, inklusive kunders information och betalningsuppgifter
• Kontakta kunder via telefon eller e-post för att svara på frågor samt förmedla eller inhämta nödvändning information
• Underhåll och uppdatering av försäljnings- och kundregister
• Förmedla information från kunder till relevanta avdelningar eller kollegor
• Stödja säljavdelningen med andra administrativa säljrelaterade uppgifter

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Några års erfarenhet av liknande roll inom orderhantering försäljning eller administration
• Erfarenhet av affärssystemet Monitor är meriterande
• Meriterande med erfarenhet från företag med global anknytning eller producerande bolag
• Flytande svenska och engelska, i såväl tal som skrift

För att trivas i rollen som sälj- och orderadministratör hos Conjet tror vi att du är prestigelös i ditt förhållningssätt. Du är initiativtagande och räds inte för att lyfta dina förslag och idéer. I och med att du har breda kontaktytor är du kommunikativ, på hög nivå, både muntligt och skriftligt och trivs i samarbete med andra. Då du har en bred roll är det av vikt att du har en god struktureringsförmåga för att möjliggöra en bra överblick och plan för ditt arbete. För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann och systematisk och gilla kundkontakt samt service. Eftersom du kommer arbeta i en omväxlande miljö är flexibilitet och engagemang är viktigt för att trivas samt lyckas i rollen.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Handen/Haninge
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: orderadministratör, orderkoordinator, innesäljare, ordersamordnare, administration, föräsljning, kundvård, kundsupport, säljadministratör, säljkoordinator, säljstöd

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2021
  • Ansök senast: 11 oktober 2021

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Order Processing Specialist

Order Processing Specialist

28 november 2024

Product planner

Product planner

26 november 2024