Orderadministratör med kund- och säljansvar

Orderadministratör med kund- och säljansvar

Arbetsbeskrivning

LRS är återförsäljare av medicintekniska produkter och har under många år servat den svenska sjukvården med förstklassiga sårbehandlingsprodukter. Försäljningen sker i första hand på offentliga avtal med flertalet regioner men även till grossister som har kontrakt med övriga regioner och kommuner.
Topprodukter i vårt sortiment är till exempel Debrisoft®, Rosidal® K, Suprasorb® X+PHMB och Vliwasorb® Pro.
LRS har sitt huvudkontor i centrala Lund och det är dit vi nu söker en koordinator att förstärka vårt administrativa team.
Arbetsuppgifter:
Som vår orderadministratör kommer du att vara huvudansvarig för orderhantering, fakturering samt kundserviceärenden/support. Här ligger huvuddelen av arbetsuppgifterna. Vidare ingår underhåll av kundregister i SAP-sales och InExchange.
Du kommer även, i samarbete med vår produktchef, att arbeta med statistik, uppföljningar och rapportering till kunder och myndigheter. I det samarbetet ingår även att ta fram marknadsföringsmaterial, utföra och/eller koordinera marknadsaktiviteter samt projektleda aktiviteter kring hälsoekonomi, ’Quality of Life’ och kliniska studier.
Det tillkommer även uppgifter kring kontorsservice som beställning av förbrukningsmateriel, arrangera kundbesök med hotellbokningar och eventuella resebokningar.
Arbetet som orderadministratör är självständigt och innebär ofta problemlösning på egen hand.
Vi söker därför dig som är noggrann, systematisk och ansvarstagande i stort och smått. Du bör ha vana av ekonomiska flöden och kunna se när siffror inte går ihop.
Vi tror att du är en teamspelare med hög grad av serviceanda som även trivs att arbeta självständigt med eget driv och är självgående. Du har lätt för att lära och räds inte komplexa situationer där du gärna söker lösningar och ny kunskap på egen hand. En hög grad av flexibilitet och viss stresstålighet är något du besitter då det kan bli tvära kast mellan uppgifter med flera projekt på gång.
Krav:
- Dokumenterad vana att arbeta i affärssystem – erfarenhet av SAP är meriterande
- Vana av att arbeta med orderhanering och kundrelaterade flöden i industriell eller handelsrelaterad verksamhet
- Goda kunskaper i MS Office – fördjupade kunskaper i Excel är meriterande
Tjänstens utformning:
Önskvärt startdatum: Enligt överenskommelse
Sysselsättningsgrad: 100%
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Lön: Marknadsmässig lön, diskuteras separat med varje kandidat utifrån tidigare meriter.
Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan!

Ansökan med CV och minst två referenser skickas till:
Henrik af Forselles, produktchef Sverige på: henrik.afforselles@se.lrmed.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lohmann & Rauscher AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 oktober 2023
  • Ansök senast: 9 november 2023

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024