OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Orderadministratör med kundansvar Bonver Logistics AB Bonver är Nordens ledande distributör av hemunderhållningsprodukter.Bonver distribuerar huvudsakligen film, musik, spel och ljudböcker i fysisk och digital form i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island.Bonver bildades 1983 och har en årsomsättning på cirka en miljard och ca 460 anställda.Bonvers verksamhet är uppdelad i Bonver Logistics och Bonver Entertainment. Bonver Logistics är Nordens ledande logistikpartner av hemunderhållningsprodukter och erbjuder en heltäckande logistiklösning.Vi distribuerar produkter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island.Bonver Logistics är logistikpartner åt ledande filmstudios som Paramount Home Entertainment (inkl.Dreamworks), SF Video (inkl.20th Century Fox och Metro Goldwyn Mayer), Universal Pictures, Walt Disney Studios Home Entertainment och Warner Bros Entertainment (inkl.Sandrew Metronome).Bonver sköter även distributionen för bland annat Elkjöp och Bonver Entertainment.Ungefär 66 % av all videofilm i Norden distribueras av Bonver Logistics. Vi söker nu en ny medarbetare till kundteamet för Walt Disney Studios Home Entertainment, med placering i Gåshaga på Lidingö.Kundteamet ansvarar för orderflödet gällande DVD- och Blue Ray-filmer.Du kommer att få arbeta som Client Care Support (CCS) med ansvar för Disney Norge.Arbetet som CCS innebär att du genom daglig kontakt med vår uppdragsgivare blir den naturliga länken mellan uppdragsgivaren och vår organisation.I arbetsuppgifterna ingår bland annat orderhantering, leveransbevakning, planering, rapportering och debitering.Du kommunicerar med uppdragsgivaren via telefon, mail samt i mötesform med jämna mellanrum.Även enstaka resor kan förekomma.Det är därför viktigt att du har en egen hög drivkraft, en naturlig social kompetens och är en utpräglad lagspelare.Vidare är du en van och strukturerad administratör som trivs med att jobba i ett stundtals mycket högt tempo. Andra arbetsuppgifter som utförs av teamet omfattar t.ex. kapacitetsplanering, underlag för debitering, inventeringar, rapportering och projektarbete. Du måste behärska Office-paketet mycket väl och vara van att hantera filer med mera i Windows-miljö.Särskilt kunskaper i Excel är meriterande.Det är även viktigt att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.Även kunskaper i Norska är meriterande.Vi använder det Microsoftbaserade affärssystemet Axapta i vår verksamhet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående. Välkommen med din ansökan!