OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person i behov av ordning och reda på såväl skrivbordet som i kalendern? Har du en naturlig fallenhet för att bemöta folk på ett trevligt sätt och lösa problem av olika slag? I så fall vill vi mer än gärna att du skickar din ansökan redan idag, det kan vara precis dig och din känsla för struktur vi söker.
Just nu söker vi på Lernia efter dig som kan det här med orderläggning, hantera inköp, har god förståelse för logistiska flödena och gillar administration. Kanske är du dessutom intresserad av ekonomi och är villig att hantera fakturering och eventuellt även bokföring?
Arbetsuppgifter
Som orderadministratör hos vår Varbergskund kommer du att ha kontinuerlig kontakt med kunder och leverantörer på svenska och engelska i första hand. Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar med följande som ett urval i dina framtida arbetsuppgifter:
• Hantera inkommande order.
• Hantera varuförsörjningen till lagret.
• Kundtjänst via telefon och mail.
• Eventuellt tillkommer också bokföring.
Tjänsten kan anpassas till dig som är intresserad av arbete mellan 75-100%. Arbetstiderna utgörs av dagtid med möjlighet till flex!
Formell kompetens
Förutom att vara en strukturerad och noggrann person med gott servicesinne förväntar vi oss att du:
• Har god datorvana och känner igen dig i beskrivningen av att vara tekniskt kunnig. Det upplevs meriterade med kunskaper i FortNox.
• Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare.
• Du behärskar svenska och engelska obehindrat. Framförallt engelskan då det kommer vara en del av ditt dagliga arbete. Det upplevs meriterande med kunskaper i tyska.
Personliga egenskaper
Som orderadministratör hos vår kund kan du förvänta dig ett varierat arbete med givande kontakter och roliga utbyten. Vi söker framförallt dig som är lyhörd och som motiveras av att få jobba för andra människor och detta då vår kund beskriver sig arbeta för dem som behöver dem!
Företaget befinner sig också i tillväxt och därför ser vi gärna att du uppskattar och trivs att arbeta i en föränderlig vardag. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av administrativt arbete och någon typ av kundservice men det är inget krav utan till denna tjänst väger personlig lämplighet allra mest! Sist men inte minst kommer företaget öppna upp en ny webshop i Tyskland så ett stort plus om du behärskar det tyska språket.
Passar detta in på dig? Ansök redan i dag! Rekryteringsprocessen sker löpande.
Anställningsform/ omfattning/ tjänstgöringsort
Visstidsanställning/ Deltid-Heltid/ Varberg
Tillträde
Enligt överenskommelse, gärna måndag 16 augusti 2021.
Övrigt
Har du frågor om tjänsten når du mig på: ebba.andersson@lernia.se
Alla ansökningar görs direkt via annonsen på www.lernia.se
Inga ansökningar tas emot via mailen.
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson