OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordic Truckcenter.
Om företaget:
Nordic Truckcenter är generalagent för DAF Trucks i Sverige och återförsäljare av Iveco i Malmö. De är välkända för att kunna förse sina kunder med den optimala lösningen för deras transportbehov. Nordic Truckcenter kan erbjuda alla typer av konfigureringar för nya och begagnade transportfordon med enastående leasing- och finansieringslösningar. Tillsammans med deras servicepartners tillhandahåller Nordic Truckcenter den optimala servicen för DAF Trucks i hela Sverige samt Iveco i Malmöområdet.
Arbetsuppgifter:
Som orderadministratör samarbetar du och en kollega med att hantera inkommande förfrågningar från kunder via telefon och diverse datorsystem. Vid varje förfrågan ska du snabbt identifiera kundens behov och kunna ta reda på om de efterfrågade delarna finns på lager alternativt lägga en beställning. Vidare lägger du upp ordern i systemen och äger ärendet fram tills delarna levererats till kund. Du supporterar även kunderna med att besvara olika frågor kopplat till reservdelar. Din roll är väldigt viktigt för att kunna säkerställa en effektiv och korrekt process gentemot kunder och kollegor.
Nordic Truck Center är ett företag som ständigt strävar efter att förbättras och finns därför utrymme för dig att komma med idéer om hur orderhanteringen kan utvecklas.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Motsvarande arbetserfarenhet av orderhantering/kundsupport, gärna inom fordonsbranschen
• Intresse och teknisk förståelse för lastbilar och/eller bilar
• God datorvana och är van vid att lära dig nya system
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Vi ser att du som söker är en person som trivs med att ha många kontaktytor. Du är hjälpsam och ställer alltid upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. Du har en öppen inställning till andra människor, ser ett värde i att samarbeta genom att se till gruppens bästa där du är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Vidare är du en person som alltid sätter kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Du skapar förtroende hos kunden genom att vara lyhörd och lyssna in vad kunderna har att säga. Som person uppskattar du att skapa god kontakt med andra människor oavsett om det är kunder eller medarbetare. För att lyckas väl i rollen är det avgörande att du är noggrann i ditt arbete och har förmågan att skapa och hålla struktur.
Övrig information:
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Orderadministratör, Orderhanterare, Kundsupport, Kundtjänst, Reservdelsadministratör, Administration, Ordersamordnare, Innesälj, Fordon, Transport, Lastbil, Bil, Malmö, Heltid
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund