OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Besitter du en administrativ talang som du vill utveckla ännu mer? Längtar du till en arbetsplats där man har kul på jobbet? Beskriver du dig själv som positiv, driftig och nyfiken? Då vill vi att du läser vidare för vi har en kul tjänst att erbjuda!
Om tjänsten
Perido söker för vår kunds räkning en administratör till deras Backofficeteam. Kunden är en distributör av produkter inom IT-säkerhets- och molnlösningar som ingår i en internationell koncern med verksamhet i 30 länder. Tjänsten är placerad i Norrort i direkt anslutning till goda kommunikationer.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Orderadministratör kommer du att få roliga arbetsdagar med många stimulerande uppgifter. Du kommer att sköta in- och utleveranser, göra underlag för kundfakturering, bevaka och meddela kunder om leveranstider och uppdatera backorders från leverantörer. Du ser till att sköta inventeringen och hålla en god kontakt med lagret. Vid hög belastning kommer du stödja order/inköp. Du hanterar processen kring utbyte av felaktiga produkter (RMA case) och skickar ut nya och gamla produkter tillbaka till olika leverantörer. Vidare ansvarar du för att planera och förbereda utbildningar och förväntas vara delaktig i att boka leveranser/bud och ta hand om kunder. Vi ser även gärna att du bidrar till att kontoret hålls fint!
Dina egenskaper
Vi söker dig som arbetar på ett strukturerat sätt där du planerar och prioriterar rätt i ditt arbete med en stor dos effektivitet och kvalitet. Du har ett starkt driv och är ständigt nyfiken på att lära dig nya saker. Du är trygg i dig själv och bidrar till arbetsplatsens trivsel med en positiv attityd och tydlig kommunikation när du bemöter dina kollegor, kunder och leverantörer. Du är pålitlig och levererar alltid, även vid stunder av högre arbetsbelastning. Vi tror också att du trivs ypperligt med att arbeta i ett litet team, nära dina kollegor. Ser du långsiktigt på denna roll och vill ha en ny utmanande tjänst med stort ansvar så är detta rollen för dig!
Om det är just dig vi letar efter är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasial utbildning
Tidigare erfarenhet av administration, gärna inom orderhantering/lager/inköp
Kunskaper inom MS Office
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Plus i kanten:
Erfarenhet av Oracle NetSuite
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till maj 2022 med chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32088 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.