OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund i Västerås söker nu efter en ny orderadministratör till deras team inom produktionsplanering. Vi söker dig som vill jobba brett med orderadministration, från registrering av order till fakturering. Rollen innebär tätt samarbete tillsammans med ansvariga för andra avdelningar och övrig produktionspersonal för att på så sätt få koll på verksamhetens behov och för att lösa kundernas behov.
Uppdraget
Som orderadministratör kommer du att arbeta med kundorderhantering, inköp och planering genom bland annat följande arbetsuppgifter:
- Kundkontakt, dagliga-, vecko-, och månadsmöten.
- Leverantörskontakt, externa leverantörer och interna bolag
- Orderregistrering & orderbekräftelser
- Leveransbevakning
- Fakturering
- Materialklarering
- Dagligt stöd för produktionsplanering
Vem du är
Du kommer att arbeta under eget ansvar med administration, kundkontakt och internt stöd, därför är god kommunikations- och initiativförmåga viktiga egenskaper. Du känner igen dig som en ordningsam, lösningsorienterad, nyfiken och analytisk person med intresse för komplexa situationer där flertal kontakter är inblandade.
För att lyckas i tjänsten har du någon tidigare erfarenhet inom tillverkande industri, gärna som orderadministratör, planerare eller kundsupport. Har du relevant teoretisk utbildning är det starkt meriterande. Vi ser även att du har mycket god förståelse för olika flöden samt vana av att arbeta i affärssystem.
Detta är en uthyrning genom Libera med stor möjlighet för övertag av kundföretaget. Urval sker löpande och tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan redan idag!