OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst 1 års arbetslivserfarenhet som inköpare eller upphandlare? Passar det dig att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter på en myndighet som brinner för ett välmående och säkert samhälle? Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker en ordersadministratör till ett uppdrag på en myndighet inom rättsväsendet som bidrar till att brottsligheten minskar och tryggheten ökar i samhället. Uppdraget utförs i myndighetens lokaler centralt i Stockholm, alternativt på distans.
Dina arbetsuppgifter
Rollen som orderadministratör är bred med varierade arbetsuppgifter. Uppdraget kommer att vara fördelat mellan upphandlingsenheten och lokalfunktionen och avser administration av avtal, enklare avrop samt administrativt stöd.
Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
Avtalsuppföljning
Ta fram och sammanställa statistik
Uppdatering av register
Medverka vid beställningar, direktupphandlingar och inköp
Medverka vid hantering av offerter/anbud/avtal och urval av leverantörer
Sköta administrativa rutiner
Vara ett operativt stöd till verksamheten
Vara ett administrativt stöd till Ekonomiavdelningen
Föra mötesanteckningar
Arbete med hållbarhetsfrågor
Dina egenskaper
Vi söker dig som har en utpräglad känsla för service och som med noggrannhet och engagemang tar dig an dina arbetsuppgifter. Du tar stort ansvar för ditt arbete, har lätt för att samarbeta, är flexibel och har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du sporras av ett högt tempo där du får användning av både dina vassa administrativa egenskaper och din sociala personlighet.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som inköpare/upphandlare
Goda kunskaper i MS Office
Vana att arbeta i Excel
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Grundläggande kunskap om LOU (lagen om offentlig upphandling)
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2024-02-13, med god chans till förlängning 3 månader åt gången – sammanlagt högst 9 månader. Start 2023-08-14.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34010 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.