OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i början av din karriär och önskar jobba i en administrativ roll? Nu har du chansen att få en central roll i en väletablerad och familjär organisation. Välkommen med din ansökan!
AB Svenska Industri Instrument är en väletablerad leverantör på den svenska marknaden med försäljningskontor i Göteborg och Uppsala. Till våra kunder erbjuder vi ett produktsortiment som består av tryckmätare, tryckförmedlare, tryckgivare, tryckvakter, termometrar, tempgivare, temptransmittrar och kalibreringsinstrument. Vi representerar WIKA i Sverige som är en av världens största tillverkare av mekaniska och elektroniska mätinstrument. Ett familjärt företag där alla hjälps åt och en arbetskultur som värderar lagarbete och delaktighet.
Om rollen
I rollen som orderadministratör ansvarar du för orderhanteringen. Du tar emot och hanterar kundorder och inköpsorder via mejl och telefon samt ser till att kunder och kollegor får den information och hjälp som de behöver. En varierande roll där du får möjlighet att arbeta både med externa och interna kontakter. Oavsett om det gäller order, leveranssändningar, fakturafrågor eller andra frågor som kan dyka upp så har du en lösningsorienterad inställning och en passion för att hjälpa till!
Huvudsakliga arbetsuppgifter: Orderregistrering
Fakturering
Fraktbokning
Hantera växeln
Kundregister
För SINI värderas personlighet före arbetslivserfarenhet i den här tjänsten. Din inställning till jobbet är det viktigaste.
Din profil
Som person tror vi att du har en hög servicekänsla och insikt i vad det innebär att arbeta med kunden i centrum. Vidare är du en framåt och positiv person med ett administrativt öga som har lätt för att lära och sätta dig in i nya system. Du är en strukturerad och noggrann person som har förmågan att driva dina arbetsuppgifter framåt. Du värderar lagarbete högt och har inga problem att hjälpa till där det behövs. Där till trivs du med att arbeta i en mindre organisation där din personliga insats är viktig för hela arbetsteamet och organisationen.
Vi söker dig som: Har en god datorvana
Har goda kunskaper inom både svenska och engelska i tal och skrift
Övrigt
Omfattning: Heltid
Startdatum: November/December
Plats: Exportgatan 38D, 422 46 Hisings Backa
Arbetstid: Mån-Fre kl: 7-15:30
Tjänsten inleds med en anställning via oss på OnePartnerGroup med mycket goda möjligheter till direktanställning hos kunden på sikt.
Vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Så välkommen med din ansökan redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mail, sök via annonsen eller vår hemsida.