OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älskar du service och vill vara delaktig i att långsiktigt förvalta och utveckla framgångsrika företags-, kund- och leverantörskontakter? Vill du förknippas med spännande och attraktiva produkter som allt fler konsumenter och företag efterfrågar?
Nu har du chansen att söka ett roligt jobb på ett trivsamt företag som erbjuder förmånliga anställningsvillkor. Välkommen till Acreto AB i Göteborg!
Huvudsakliga ansvarsområden:
I rollen som orderadministratör hos Acreto AB kommer du dela ansvaret inom funktionen "Supply Chain" tillsammans med dina kollegor och arbetet fördelas av en samordnare. Inom order ansvarar ni för ordermottagning samt den dagliga supporten för företagets kunder och bland dina arbetsuppgifter kan nämnas:
* Svara i telefon och ta emot beställningar (mail/tlf) från våra återförsäljare samt slutkunder.
* Hantering av våra kundleveranser inkl. daglig kontakt med vårt externa lager.
* Hantering av kampanjer, felskick samt återköp.
* Delaktig i funktionens ansvar för produktberedning.
* Administration kring kunduppgifter så som medlemslistor och andra uppdateringar.
* Hantera våra kunders artikelfiler/varucertifikat.
* Support, kundkontakt och administration av innehållet i företagets egen webbshop.
* Back-up för andra delar inom funktionen vid eventuell frånvaro eller hög arbetsbelastning.
Dina kvalifikationer:
Förutom att du har en gymnasieutbildning ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av försäljning och kundtjänst (eller liknande roll) där du arbetat med orderhantering, försäljning eller support. Du är en van kommunikatör som har erfarenhet av kundkontakter via telefon och mail.
Du är flytande i svenska språket, såväl muntligen som i skrift och du behärskar engelska väl. Din datorvana är god såväl som dina kunskaper i Office-paketet. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av SAP/SAP Business One och någon form av logistikkunskap eller speditionsbakgrund.
Vem är du?
Du har hög servicekänsla samt är lösningsfokuserad och vill göra det lilla extra för att kunna leverera kvalitet till dina kunder i tid. Du trivs med att ha daglig kundkontakt via telefon och mail samt skapa och vårda långsiktiga kundrelationer. Du är engagerad, noggrann och strukturerad samtidigt som du gillar ett högt tempo och har ett genuint intresse för försäljning och service. Du är lyhörd och enkel att samarbeta med. Vi ser också att du har en entreprenöriell sida med viljan av att utvecklas och lära dig nya saker då företagets verksamhet och organisation utvecklas löpande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och att du passar in i teamet.
Vad kan företaget erbjuda dig?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Du kommer till en arbetsgivare som ger dig goda anställningsvillkor såsom 6 veckors semester, tjänstepension, sjukvårdsförsäkring, generöst friskvårdsbidrag och marknadsmässig lön. Tillsammans med 21 stycken kompetenta och trevliga kollegor arbetar du i en modern företagsmiljö med platt organisation och nära till din chef som kommer stödja dig i din roll. Rätt person har stora möjligheter att få utvecklas inom ett växande företag.
Du får intern produktutbildning och bra introduktion för att komma in i tjänsten på ett snabbt och bra sätt.
Företaget sitter i trivsamma lokaler centralt i Göteborg på Norra Ågatan 10.
Hur Söker jag jobbet?
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via jeffersonwells.se.se. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fia Fagerlund på fia.fagerlund@manpower.se
Gå gärna in på LinkedIn och lägg till Fia Fagerlund.
Välkommen med din ansökan!
Om Acreto AB:
Acreto AB är en framgångsrik svensk importör och distributör av ett antal ledande och välkända varumärken som riktar sig både till företag och konsumenter. Företaget marknadsför och säljer sina attraktiva kvalitetsprodukter via grossister, fackhandel samt större varuhuskedjor inom hemelektronik, fritid, el-, järn-, bygg- och trädgård i Sverige och även Norden inom vissa produktområden.
Företagets affärsidé är tydlig - "Att marknadsföra, sälja och distribuera varumärken som inom sitt respektive område är unika eller tillhör bästa klass. Utveckling av marknadskanaler och distribution skall ske med strävan mot att skapa god tillgänglighet och kundservice runt våra produkter"
Acreto AB har sitt huvudkontor i Göteborg och man växer med sina kunder och sitt produktsortiment. 2020 omsatte företaget ca 168 mkr.
Läs mer om företaget på www.acreto.se