OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som inte ger dig förrän rubiks kub är löst? Som jämför vilken leverans som är snabbast och billigast när du beställt något på nätet? Är du den som röstas fram av gruppen när det gäller att framföra något som behöver förbättras? Eller kanske personen som har stenkoll på hela släktens aktiviteter, veckans tävlingar eller när och vart ni ska ses?
Jobbet innebär en stor del löpande orderadministration. Vad innebär det då? Det kan handla om att hjälpa våra säljare med orderregistrering, inköp, leveransplanering, uppföljning av leveranser samt att vara delaktig i större utbytesprojekt av arbetsplatser. Initialt som koordinator med stöd av projektledare men i förlängningen även att genomföra och projektleda egna projekt.
Du kommer tillhöra en grupp med lång och gedigen erfarenhet av orderadministration, men även pre-sale specialister inom licens, print och datacenter för att på så sätt med gemensamma krafter hjälpa våra kunder med en effektiv och träffsäker leverans. Hjälpsamhet ses som något självklart och vi förutsätter att du trivs i en miljö där egna initiativ och beslut uppmuntras. På AddPro arbetar vi tillsammans för att nå både individuella och gemensamma mål.
KRAV
- Erfarenhet av orderadministration
- Administrativt intresse och ett sinne för att se helheten med affärer med kunder.
- Förståelse för företagsekonomi - order/lager/fakturering
EGENSKAPER
- Kommunikativ - god kommunikationsförmåga och trivs i samtliga kommunikationskanaler, internt som externt.
- Initiativtagande, lösningsorienterad, förmåga att fatta egna beslut, prestigelös.
- Strukturerad och kan prioritera.
ÖNSKVÄRT
- Erfarenhet av att ha jobbat i IT branschen
- Van vid att jobba i en B2B miljö
- Erfarenhet av Dynamics NAV
ARBETSUPPGIFTER & ANSVAR
Arbetet handlar i stora drag om order och inköp. Du kommer skapa faktureringsunderlag, uppdatera prislistor samt planera och bevaka leveranser. Avvikelsehantering och återrapportering är även en del av arbetet. Vid utrullningsprojekt kommer du vara delaktig i under hela projektet, från planeringsstadiet med behovsinventering, tillvägagångssätt och framtagande av utrullningsplan och instruktioner. Till genomförande med leverans, installation, avvikelser, återtag och överlämning till löpande förvaltning.
Till detta följer ad hoc arbete inom orderteamet, vi hjälps åt 😊
I denna roll förväntar vi oss att merparten av arbetet sker från kontoret, på dagtid. Men med det sagt, så finns där en hög grad av flexibilitet för att ditt livspussel ska gå ihop.
The AddPro Way
AddPro stärker våra kunders konkurrenskraft genom att utveckla, utmana och digitalisera kundens verksamhet. Och kunderna älskar oss; de bedömer oss som marknadsledande inom verksamhetsnära IT*! Våra kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. Hos oss lever vi ”The AddPro Way” och brinner för innovation och förändring. Lagandan är stark och prestigelös där vi är hängivna att hjälpa varandra framåt. Oavsett uppgift i bolaget strävar vi alltid efter att bli bättre på det vi gör och möjligheten att påverka genom egna idéer och initiativ är stor. Du njuter av stor frihet och ansvar hos AddPro där vi vill underlätta för dig att lyckas såväl på jobbet som i privatlivet. Dessutom vill vi ha roligt under tiden - vi gör det med passion eller inte alls!
AddPro är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos våra kunder enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning 2021! :D
DIN ANSÖKAN
Är du nyfiken på tjänsten och har frågor? Kontakta då rekryterare Anneli Olsson på anneli.olsson@addpro.se eller skriv i dialogrutan bredvid. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Sista ansökningsdag är 2022-12-20 och vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Byrlind