Orderadministratör till Arvid Nordquist

Orderadministratör till Arvid Nordquist

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Arvid Nordquist HAB är en kaffeproducent och nordiskt sälj- och marknadsföringsbolag för egna och andras varumärken inom områdena kaffe & te, vin & öl, livsmedel och non food. Hos Arvid Nordquist erbjuds du möjligheten att vara en del av ett framgångsrikt och lönsamt företag som växer och utvecklas kontinuerligt och som har några av världens starkaste varumärken i sin portfölj. Du får jobba i en stimulerande och utvecklande roll som en del av ett dynamiskt och framgångsrikt team.

Den primära arbetsplatsen kommer till en början att vara på Arvid Nordquists huvudkontor i Solna Business Park. Byggnaden i Solna som huserar både handelsbolag och kafferosteri sedan 60-talet har de nu vuxit ur och Arvid Nordquist är i gång med att bygga ett modernt kafferosteri, lager och kontor i Järfälla med flytt planerad till 2025. Läs gärna mer på Arvid Nordquists nya rosteri.

Din roll

Till denna roll söker vi dig som besitter tidigare arbetslivserfarenhet inom administration och gärna inom området supply chain.

I rollen som Orderadministratör kommer du att ingå i ett härligt team på 8 personer där samtliga medarbetare sitter med liknande arbetsuppgifter men med varierande ansvarsområden. Arbetstiderna är förlagda på vardagar mellan 08.00-16.30 med en timmes flex samt möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan.

I bolagets lokaler finner du allt från gym till vinkällare. Du bemöts alltid av trevliga kollegor i korridorerna och en välkomnande organisationskultur så fort du kliver in genom dörrarna!

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Administrativa arbetsuppgifter kopplat till orderhantering & EDI-bevakning i SAP

- Säkerställa att varor & information når kunden i enlighet med lagd beställning, avtalade villkor samt uppsatta mål

- Faktura- & reklamationshantering

- Sammanställa & kontrollera leveranser till bolagets kunder

- Leverera högkvalitativ kundservice inom B2B

- Arbetet är främst mot den danska marknaden

Krav

- Mycket god erfarenhet av administrativt arbete

- Goda IT-kunskaper inkluderande MS Office

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal samt skrift

- God kunskap i danska, du ska kunna göra dig förstådd samt ha förståelse för det danska språket. Tjänsten kräver inte att du är flytande.

Meriterande

- Arbetslivserfarenhet av liknande arbete

- Erfarenhet av att arbeta i SAP

- Fördjupad till avancerad kunskap av Excel

- Erfarenhet av arbete i stora logistikflöden

- Erfarenhet av FMCG-branschen och/eller erfarenhet av reglerad verksamhet så som livsmedels- eller läkemedelsindustrin

Personliga egenskaper

Eftersom du kommer spela en viktig roll i gruppen och i bolaget så lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du som person besitter en utpräglad samarbetsförmåga och mycket god kommunikationsförmåga. Du är driven, lösningsorienterad och målinriktad men har även förmågan att hantera komplexa och snabbt föränderliga situationer. I och med att du kommer att arbeta med allt från små till stora leveranser och beställningar är det viktigt att du är noggrann samt detaljfokuserad i ditt sätt att arbeta. Utöver detta är du serviceinriktad och levererar alltid högkvalitativ service till bolagets kunder.

Låter detta som dig? Då ser vi verkligen fram emot din ansökan!

Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Enligt överenskommelse, senast tillträde är mitten av januari 2024
Placering: Solna Business Park



Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar Arvid Nordquist med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 72 858 39 55. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2023
  • Ansök senast: 14 april 2024

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024