OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM TJÄNSTEN:
Ascoms tjänster vänder sig i synnerhet till hälso- och sjukvården där de länge jobbat med kommunikation på sjukhus. Ascom har också lösningar till industrin och säkerhetsanläggningar. Detta är en möjlighet för dig som vill ta nästa steg i karriären i en global organisation som arbetar för att förenkla vardagen för läkare och sköterskor.
I rollen som orderadministratör kommer du att vara en del av Ascom Customer Interface-team. I teamet är man idag 11 personer som dagligen jobbar nära sina kunder och egna ansvarsområden. Du blir en av två personer som arbetar med Mellanöstern som marknad, där du sköter kunddialog rörande order, transport och dokumentation.
Sammanfattningsvis arbetar du med:
Orderhantering
Tulldeklarationer
Transportbokning
Uppdatering till kunder under processens gång
Efterföljande fakturering
VI SÖKER DIG SOM:
Har tidigare erfarenhet av logistik, orderhantering eller transport
Har flytande svenska i tal och skrift samt god engelska - talar du arabiska är detta en stor merit
Har mycket god koll på Incoterms
För att nå framgång i denna roll krävs att du är handlingskraftig och kan hantera kunddialoger på ett bra sätt, vilket gör att vi värderar tidigare erfarenhet framför utbildning inom Supply Chain/logistik. God koll på Incoterms och en förmåga att stå på dig i lägen där kunder kan vara krävande är också en viktig del för att lyckas. Självklart är samarbete och kommunikation en del utav vardagen, inte minst då du dagligen hanterar kunder men också har tät dialog till övriga kollegor i gruppen som alla arbetar mot ett gemensamt mål.
OM KUNDFÖRETAGET:
Såhär beskriver Ascom sin organisation:
"Ascom är en global leverantör av lösningar med fokus på IKT för hälso- och sjukvården och mobila arbetsflöden. Ascoms vision är att överbrygga informationsklyftor och tillhandahålla bästa möjliga beslutsunderlag – oberoende av tid och plats. Ascoms mission är att erbjuda verksamhetskritiska realtidslösningar för miljöer som kräver omfattande mobilitet, specialanpassade system och hög tidsprecision."
För att få en ännu bättre överblick på den hård-och mjukvara Ascom levererar kan du läsa om olika kundprojekt HÄR.
Det finns även en Youtubekanal att kika på med exempel på hur deras produkter fungerar i praktiken. Ett sådant exempel går att hitta HÄR.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av OIO med ambitionen att övergå till en direktanställning hos Ascom. .
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Augusti 2022 med hänsyn till uppsägningstid - som längst en månad
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Dino Segetalo
Lön: fast månadslön, marknadsmässig
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.