Orderadministratör till Avantor på heltid!

Orderadministratör till Avantor på heltid!

Arbetsbeskrivning

Lockas du av en internationell miljö med många kontaktytor där du får leverera högsta service till kund? Är du också sugen på nya utmaningar? Då är denna roll något för dig! Vi söker en Orderadministratör till Avantor Services – läs mer och sök rollen redan idag!

OM TJÄNSTEN
Avantor Services erbjuder högkvalitativ lab-service integrerat hos kunder inom främst läkemedelsindustrin med målet att förbättra produktivitet och vetenskaplig innovation från laboratoriet till produktutveckling. Tillsammans med ditt team kommer du i rollen som Orderadministratör arbeta med ett brett utbud av kontakter, inklusive kunder, leverantörer och kommersiella kollegor. Tjänsten är placerad in-house hos deras kund vilket innebär ett ansvar för kundens inköp av material, samt life science-produkter och förbrukningsvaror till deras laborativa verksamhet.

Som Orderadministratör är du ansvarig för att stödja verksamheten genom att hantera leveranskedjan av material till laboratorieavdelning, där du arbetar delvis med inköpsprocessen från prisförfrågan till fakturahantering. Det innebär att du kommer ta emot kundförfrågan via etablerade system och antingen matcha eller förhandla om pris samt leveranstid för produkten. Beställningar placeras sedan i inköpssystem och kunden uppdateras med ledtider och beställningsbekräftelse

Du erbjuds


* Ett givande arbete med varierande arbetsuppgifter
* Möjlighet att utveckla dina order- och leverans kunskaper
* Möjlighet till personlig utveckling genom ett ansvarstagande arbete


Tjänsten är ett vikariat på ca 6 månader där du kommer vara anställd som konsult av Academic Work. Uppdraget kommer att vara på heltid och startar omgående. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Ansvara för leverantörskontakter
- Ansvara för orderhantering
- Generera rapporter vid behov
- Delta i och driva processförbättringar
- Agera rådgivare inom inköp till den laborativa verksamheten

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av orderläggning, dokumentation och administration
- Har en god datorvana och erfarenhet av att arbeta i administrativa verktyg
- Har obehindrade kunskaper inom svenska och engelska i både tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet

Meriterande:


* Erfarenhet av systemen Service Now eller SAP
* Har en relevant eftergymnasial utbildning




Som person är du


* Strukturerad
* Noggrann
* Kommunikativ
* Självgående


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid under ca 6 månader
* Placering: Pepparedsleden 1 - Mölndal


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om vår kund här https://www.avantorsciences.com/site/

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2023
  • Ansök senast: 30 april 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024