OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du serviceinriktad och intresserad av att arbeta inom logistik och medicinteknik? Vill du arbeta i en bred roll med många kontaktytor på ett växande företag? Då är detta rätt jobb för dig!
Om tjänsten
Som orderadministratör och kundsupport har du en nyckelroll i företaget. Du arbetar i en bred roll där du har daglig kontakt med företagets kunder och leverantörer. Du ansvarar för hela orderkedjan, från mottagande av kundorder till packning och fakturering. Bland dina arbetsuppgifter ingår att besvara ordersamtal och registrera kundorder, svara på kundernas frågor, ta emot inkommande leveranser, plocka och packa utgående leveranser och fakturering av levererade ordrar. Tjänsten är uppdelad i ca 20% lager och 80% administrativa uppgifter. Du arbetar i ett litet team med en prestigelös och familjär stämning och rapporterar till Produktchef.
Som orderadministratör kommer dina arbetsuppgifter bland annat bestå av:
- Ordermottagning och orderhantering
- Plockning och packning på lagret
- Kundsupport via telefon och e-post
- Kontakt med bland annat kunder, transportörer och leverantörer
- Service och stöttning i olika delar av företaget
Denna tjänst är ett konsultuppdrag via oss på Adecco med start omgående. För rätt kandidat finns mycket goda chanser till en tillsvidareanställning hos kunden efter avslutat konsultuppdrag. Arbetstiderna är vardagar kl. 08.00-17.00 och arbetet utförs i Berner Medical´s lokaler i Sollentuna.
Om dig
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och ett genuint intresse för logistik, inköp och försäljning. Du har goda kunskaper i Office-paketet, god systemvana och har lätt för att lära dig nya affärssystem. Du talar och skriver både svenska och engelska flytande och är helt bekväm med att arbeta på engelska. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom Supply Chain Management, inköp eller liknande, men det är inte ett krav. Erfarenhet av kundservice, logistik eller inköp är också meriterande, liksom erfarenhet av arbete i M3 eller SAP.
Som person är du ansvarstagande, driven och serviceminded. Om du har ett intresse av medicinteknik är det toppen, men det viktigaste är att du tycker om att lära dig nya saker. Du tar dig an nya uppgifter med nyfikenhet och en positiv attityd, alltid med lösningen i fokus. Dina vänner och kollegor beskriver dig som flexibel och prestigelös och du har lätt för att samarbeta.
Viktigt för tjänsten är:
- Gymnasieutbildning
- Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel, och god systemvana
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- Prestigelös, lösningsorienterad, serviceminded och nyfiken
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Berner Medical
Berner Medical ingår som en division i Bröderna Berner AB, som är ett dotterbolag till privatägda Berner Aktiebolag i Helsingfors och har stor erfarenhet av leveranser till sjukhus och vårdinrättningar. I Sverige levererar Berner Medical till både regioner och privata vårdgivare. Företagets huvudkontor finns i Malmö.
Om ansökan
Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Emma Berglund via emma.berglund@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Orderhanterare, order, ordermottagare, orderadmin, orderadministratör, supply chain, admin, affärssystem, ODM, logistikkoordinator, orderadministration, ekonomiadministration, logisik, inköpsadministration, kundtjänst, kundsupport, medicinteknik
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147