Orderadministratör till Brigo

Orderadministratör till Brigo

Arbetsbeskrivning

Är du en hejare på att planera och se till att saker händer? Vill du har högt i tak och roligt på jobbet? Brigo söker nu en medarbetare som ska jobba med orderadministration, planering och inköp. Som medarbetare på Brigo kommer du arbeta i en miljö där du blir en viktig del av gruppen, där din insats syns och påverkar organisationens resultat. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Brigo är ett tjänsteföretag som levererar kundunika produkter och koncept inom olika produktområden, såsom demonstrations- och marknadsföringsmaterial samt kundanpassade textilprodukter och möbler för både inomhus och utomhusmiljö. Skillnaden mellan Brigo och traditionella underleverantörer är att Brigo alltid har produkt- och kundfokus och utifrån detta väljer den tillverkningsprocess och det produktflöde som passar bäst i varje enskilt fall. För dem är processen och materialen sekundära. Det gör att Brigo kan leverera bredare produktlösningar, som spänner över flera teknikområden och som skapar större nytta och flexibilitet för kunden.

Läs mer på hemsida Brigo.se

Du erbjuds

Brigo har kollektivavtal, friskvårdsbidrag och gym på arbetsplatsen. De sitter i fräscha och moderna lokaler på Kryptongatan 20 i Mölndal. Här erbjuds du ett utmanande och inspirerande arbete. Du kommer att arbeta i en miljö där du blir en viktig del av gruppen, i ett företag där din insats syns och påverkar. Här erbjuds du ett ansvarsfullt arbete i en omväxlande, dynamisk och kreativ miljö med högt i tak där man samtidigt ser till att ha roligt. Brigo drivs av entreprenörsanda och strävar efter att ligga steget före.

ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten kommer du arbeta nära Brigos kunder med att hantera kundorders och ge kundsupport samt lägga beställningar till leverantörer. Det är du som är vårt ansikte utåt och den som ser till att order blir bekräftade och bevakar att varor kommer in i tid för att lösa kundernas behov. Du driver på och följer upp. Du arbetar i ett kundteam och tillsammans tar ni fram rutiner och arbetssätt för de kunder ni arbetar med.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
* Registrera order
* Göra offerter
* Kundtjänst/support
* Inköp/beställa varor
* Lägga upp nya artiklar
* Lägga upp nya kunder

Du kommer vara en viktig kugge i vårt företag. I nära samarbete med övriga kollegor kommer du ha daglig kontakt med vår produktion och vårt lager i Mölndal samt fabriken i Rostarzewo i Polen. Du kommer även ha daglig kontakt med leverantörer och kunder, både i Sverige och utomlands.

I vår egen fabrik i Polen har vi kontroll över hela produktionskedjan, från planering och kvalitetssäkring till leverans. Här tillverkas mycket av våra inredningsprodukter som ljudabsorbenter, kuddar, dynor, överdrag, gardiner och andra klädselmaterial. Genom en produktionsprocess som bygger på LEAN arbetar vi ständigt med att maximera kundvärdet och säkerställa kvaliteten i alla led. Med ett strategiskt läge på kontinenten har vi möjlighet att erbjuda snabba leveranser över hela Europa.

VI SÖKER DIG SOM
* Har flera års erfarenhet av exempelvis orderadministration, kundservice, inköp, eller försäljning
* Har vana att arbeta i Office-programmen samt i något affärssystem (Brigo använder Jeeves idag)
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Det är meriterande om du:


* Har kunskaper i tyska
* Har arbetat med textil, möbler eller inredning
* Har en relevant eftergymnasial utbildning


Vi söker dig med rätt inställning till arbetet, som är bra på att ge service, kan jobba snabbt och effektivt och som trivs att jobba med förbättringar. I din arbetsroll är du noggrann, strukturerad, drivande, serviceinriktad och prestigelös. Du känner ansvar för ditt eget arbete och jobbar lika bra självständigt som i team med andra. Du trivs du med att arbeta med flera uppgifter parallellt och kan hantera förändringar

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Arbetstider: Kontorstider med möjlighet till flex
* Placering: Kryptongatan 20, Mölndal
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Brigos önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 december 2021
  • Ansök senast: 24 januari 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024