OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ikett Personalpartner AB Om Ikett Personalpartner AB Ikett startade 1990 och affärsiden var då som nu att hyra ut och rekrytera skickliga yrkesarbetare inom industrin. Vår filosofi kan sammanfattas med orden; kvalitet, kompetens, effektivitet. Våra kontor finns i Karlskrona (huvudkontoret), Emmaboda, Malmö, Halmstad, Ljungby, Jönköping, Linköping, Eskilstuna, Stockholm och Oslo i Norge. Vi växer och breddar oss hela tiden, men vårt mål är inte att bli störst, det är att alltid att vara bäst. Om företaget För kunds räkning söker vi nu två orderadministratörer. Om tjänsten Du kommer att ha ansvar för följande rutiner och arbetsuppgifter; Huvuduppgiften är att administrera kundorder från orderunderlag till och med levererad produkt. Exempel på uppgifter: - Administrera kundorder, tillverkningsorder, ordererkännande, fakturor och export handlingar. - Uppdatera och underhålla kundspecifika försäljningsartiklar och därtill hörande strukturer. - Fastställa leveransdatum utifrån prognos, material och kapacitets tillgänglighet. - Leveransbevakning och leveransplanering enhetens totala transport behov - Vara kund ansvarig rörande priser, tillgänglighet, transporter etc - Uppdatera order administrativ data i befintligt MPS-system - Utfärda och signera orderbekräftelser. - Omtidssätta kundorder. - Utifrån uppgjorda avtal ta beslut om val av transportör samt bokning av transport och bevaka att upphämtning sker. - Attestera frakfakturor enligt gällande attestinstruktion. - Utfärda certifikat intyg och övriga export handlingar - Bevaka samt följa upp att leveranser sker i utlovad tid - Informera kund så snart avvikelse mot löfte upptäcks. - Speditions planering. - Adminstration av certifikat intyg och övriga export handlingar - Förse kunder med produkter, priser, leveranstid, leveranssätt, leveranser samt övrig order- eller kund kritisk information. - Handha importhandlingar såsom returintyg - Hålla sig uppdaterad inom import- och exporttegler, tullfrågor. - Avvikelsehantering och korrigerade åtgärder. - Arkivering sker enligt gällande arkiveringsregler. Din profil Du som söker har Treårig gymnasieutbildning och dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Kunna uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Datorvana från integrerade MPS-system och MS Office. Som persom ser du lösningar och har förmåga att tänka nytt. Som person vill vi att Du är ansvarstagande, målinriktad och flexibel eftersom arbetet innebär arbete ute på våra kundföretag. Vi vill även att du ska vara en problemlösare, kreativ och vara praktiskt lagd. Inkomna ansökningar behandlas löpande och aktuella kandidater kommer att kontaktas på telefon. Vi behandlar endast ansökningar som motsvarar kraven. Völkommen in med din ansökan!