OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning
Har du tidigare arbetat i en administrativ roll och är sugne på en ny utmaning? Har du även erfarenhet från orderhantering? Då har vi på PerformIQ en roll åt dig!
Vi söker just nu en orderadministratör åt en kunds räkning. Du kommer att vara involverad i ett team på tre personer, med nära samarbete med övriga kollegor på kontoret. Företaget har även filialer i Norge, Danmark och England.
I rollen som orderadministratör är du ansvarig för hela administrationsprocessen och kommer bland annat att arbeta med:
• registrering av kundordrar och administration kring inköp
• uppföljning med leverantörer
• administrera in- och utleveranser
• fakturahantering
• projektarbete
• kund- och leverantörsansvarig
• diverse administrativa uppgifter
Tjänsten passar bra för dig som vill ha variation i arbetet, med både självständigt arbete och samarbete i gruppen.
Krav på person
Vi söker dig som:
• har en avslutad gymnasieutbildning
• tidigare har arbetat 1-3 år med orderhantering/inköp eller liknande
• har god dator- och systemvana
• har mycket goda kunskaper i svenska, norska eller danska, i både tal och skrift
• har goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift
Har du tidigare erfarenhet av affärssystemet Jeeves är det meriterande.
För att passa i rollen som orderadministratör ser vi att du är ansvarstagande och strukturerad. Gillar problemlösning, har en god förmåga att arbeta både ensam och i team. Vi lägger stor vikt vid personlighet och ser att du är prestigelös, driven och bra på att ha många processer igång samtidigt. Är du en vinnarskalle, har en positiv inställning och ett stort engagemang för ditt arbete, kommer du att passa bra in hos kunden.
Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Måndag – Torsdag 08.00-16.30 och fredagar 08.00-15.30
Plats: Södra Stockholm
Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos kund.
Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”.
Företagspresentation
Kunden utvecklar och distribuerar produkter och innovativa lösningar inom bland annat sensorer, industriell IT och skräddarsydda datorsystem. Dessa är byggda för att fungera i de mest extrema miljöer under, på och ovan jord. På kontoret i södra Stockholm välkomnas du av hjälpsamma kollegor där man har roligt tillsammans på jobbet och gärna hittar på saker tillsammans även utanför jobbet.
Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.
Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Lindmark
Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen
Caroline Gustafsson
Alexandra Berg
Sara Lindmark
Alva Grell
Mattias Söderberg
Petra Davidsson
Mattias Söderberg