OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Orderadministratör
Till en av våra kunder belägen i Växjö söker vi nu en orderadministratör. Tjänsten är på heltid och innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet. Uppdraget är en visstidsanställning på minst sex månader som förväntas att börja i omgående. För rätt person finns det chans till förlängd anställning.
Dina arbetsuppgifter
Som orderadministratör kommer du vara delaktig i olika arbetsuppgifter kopplade till företagets serviceorderhantering, du kommer bland annat att jobba med att:
• Tillsammans med resten av teamet för orderhantering bevaka inkommande offerter
• Tillsammans med ingenjörsteamet identifiera reservdelar och ritningar för offerter
• Registrera ordrar och vara kontakten ut mot kund fram till leverans
Din profil
För att vara aktuell för tjänsten har du
• Tidigare erfarenhet av offerering och orderhantering
• Talar och skriver engelska samt svenska obehindrat
• Goda datakunskaper
Det är meriterande om du har
• Utbildning inom administration, inköp/logistik eller orderhantering
• Viss teknisk förståelse/intresse, t.ex. förmåga att läsa ritningar
• Erfarenhet av affärssystemet SAP samt MS Project
Som orderadministratör kommer du vara delaktig i hela kedjan från offert till leverans vilket kräver att du är en driven, flexibel och prestigelös person. Du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och utför det med noggrannhet och kvalitet. Tjänsten kommer innebära mycket interna och externa kontakter och därför är det viktigt att du är en kommunikativ och social person. Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet.
Befattning
Befattning/titel: Orderadministratör
Anställningsform: Vikariat på 6 månader med chans till förlängning
Arbetstider Dagtid
Ort: Växjö
Start: Omgående