Orderadministratör till Getinge i Solna Business Park

Orderadministratör till Getinge i Solna Business Park

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Ta chansen och bli Getinges nya stjärna inom order! Vi söker dig som har erfarenhet av kundsupport, orderbehandling och SAP. Getinge är en global leverantör av innovativa lösningar för operationssalar, intensivvårdsenheter, sterilcentraler samt företag och institutioner inom Life Science-området. De har över 10 000 medarbetare och bedriver verksamhet i fler än 40 länder. Du kommer tillhöra ett trivsamt orderteam som alltid stöttar och hjälper varandra för att tillsammans nå de gemensamt uppsatta målen.

Inte nog med att du blir en del av Getinge och deras fantastiska orderteam, du blir även en del av oss på The Place, en chans du inte vill missa! Tjänsten på Getinge är initialt fram till årsskiftet med goda chanser till förlängning. Du kommer arbeta som konsult på Getinge och vara anställd på The Place. Önskad start är omgående och tjänsten är på heltid med arbetstiden 08.00-16.30.

Vad kommer dina dagar bestå av?

Som orderadministratör på Getinge kommer ditt fokus ligga främst på nedan arbetsuppgifter:

• • Daglig kontakt med företagets försäljningskontor runt om i världen via e-mail och telefon
• • Registrering av order i SAP
• • Bevaka order, så att de levereras i rätt tid
• • Skeppa och fakturera, inklusive viss exportdokumenthantering
• • Daglig kontakt med lagret i Holland, olika speditörer, kollegor på Planering/Inköp och Försäljning
• • Delaktig i att företagets uppställda mål gällande leveranssäkerhet uppfylls

Vem är du?

För att trivas i rollen som orderadministratör hos Getinge ser vi att du har:

• • Gymnasieutbildning eller motsvarande
• • Minst 5 års erfarenhet av roller inom orderadministration och kundsupport
• • Mycket goda kunskaper i SAP
• • Svenska och engelska flytande i tal och skrift

Som person är du van att arbeta serviceinriktat mot interna och externa kunder, självgående och tar egna initiativ. Du har förmågan att samarbeta i grupp och klarar av att tidvis hantera stressiga situationer.

The Place - Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:

• • En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• • Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• • Onboardingplan
• • Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• • Friskvårdsbidrag
• • Specialerbjudanden
• • Mentorskap
• • Nätverksträffar
• • Kompetensutveckling

Vänta inte på bättre tider – intervjuer sker löpande och rollen kan tillsättas inom kort. Sök därför direkt!

Sökord: orderadministration, orderadministratör, orderhandläggare, SAP, exportdokumentation, tullhantering

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 augusti 2020
  • Ansök senast: 27 september 2020

Liknande jobb


27 november 2024

18 november 2024

18 november 2024