Orderadministratör till Heidenhain

Arbetsbeskrivning

HEIDENHAIN utvecklar och tillverkar linjära givare och vinkelgivare, pulsgivare, digitala lägesindikatorer och NC-styrningar för krävande positioneringsapplikationer. Produkter från HEIDENHAIN används primärt i verktygsmaskiner med hög precision såväl som i fabriker för tillverkning och bearbetning av elektroniska komponenter. HEIDENHAIN är i dag representerade i 50 länder mestadels genom egna dotterbolag. Användare och kunder kan få hjälp och rådgivning av försäljningsingenjörer och servicetekniker via kundtjänst på det egna modersmålet.

Arbetsbeskrivning
I din roll som orderadministratör på HEIDENHAIN tillhör du ett orderteam på 4 personer som arbetar administrativt och kundfokuserat. Din arbetsdag kommer präglas av kundkontakt över telefon och mail och du administrerar order i system.

Du kommer registrera order, göra beställningar och bevaka leveranser för företagets nordiska kunder. I dina arbetsuppgifter ingår även prisadministration och uppdatering av kundregister.

HEIDENHAIN sitter i trevliga lokaler i Skärholmen.

Detta är ett uppdrag i vår uthyrningsverksamhet. Du blir anställd av Manpower och uthyrd till kund. Uppdraget kommer att starta någon gång under augusti och pågå under ca 6 månader. För rätt person finns det goda möjligheter till förlängning eller anställning direkt hos kund.

Arbetet är på heltid med arbetstid 08-16.45, det finns även möjlighet till flextid.



Vem är du?
Vi ser att du har flera års erfarenhet av orderadministration från en liknande roll. Du har god dator- och systemvana samt lätt för att sätta dig in i nya program. Du hanterar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift och det är meriterande om du har kunskaper i finska eller tyska.

Som person söker vi dig som är serviceinriktad, noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. För att trivas på arbetsplatsen ska du uppskatta att arbeta i team samt vara analytisk. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter, driver ditt eget arbete framåt och du trivs i en föränderlig miljö med tempoväxlingar i det dagliga arbetet. Vi har inga förväntningar att du ska kunna branschen, men ser gärna att du har ett tekniskt intresse och viljan att lära dig.



Kontaktperson

Du söker tjänsten via länken nedan. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Helena Sördin på 08-452 33 07.

Varmt välkommen med din ansökan!

.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Contract
  • Publicerat: 27 juli 2018

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024

28 november 2024