OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Helvar är ett internationellt belysningsteknikföretag som specialiserat sig på smarta och energibesparande belysningslösningar. Smart belysning är avgörande för arbetares, kunders, besökares och patienters välbefinnande och hjälper till att uppnå hållbarhetsmål. Helvar belysningsstyrningslösningar och armaturkomponenter hjälper till att skapa smarta ljusmiljöer som är byggda för framtiden, använder information och fungerar lättsamt med andra system. Med projekt som sträcker sig från sjukhus, skolor och arbetsplatser till kryssningsfartyg och flygplatser så designar och levererar Helvar öppna och flexibla styrningslösningar för belysning inom en rad olika applikationer.
Med 100 års expertis hjälper Helvar sina kunder lokalt genom våra kontor i Finland, Storbritannien och Sverige och i över 50 andra länder via vårt globala nätverk av partners.
Detta är en direktrekrytering vilket betyder att vi på Wrknest sköter stora delar av rekryteringsprocessen men du blir anställd hos kund.
Dina framtida arbetsuppgifter
Som orderadministratör hos Helvar har du en viktig roll då du har stort ansvar över orderhanteringen och kundsupporten på bolaget. Det du i huvudsak kommer att arbeta med är:
- Registrera inkomna kundorder, bevaka och administrera leveranser till lager samt hantera kontinuerliga stickprovskontroller på lagret
- Kund- och säljsupport där samtal och mailkontakt ingår
- Retur & reklamationshantering
- Registrera utförd programmering/servicearbeten samt fakturering
- Uppdatera kundregister, hantera kundprislistor och utskick
- Uppdatera prislistor & artikelnummer i affärssystemet Netsuite
- Administrera leveransfiler dagligen mellan Netsuite och externt lagersystem
Teamet på Helvar är varma och välkomnande. Därför garanteras du att få följa med en mentor på bolaget under en introduktionsperiod så att du kan få god förståelse för bolagets verksamhet och bli trygg och säker i din kommande roll.
Vi söker dig som har
- Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande tjänst inom orderhantering och kundsupport
- Flytande i svenska i tal och skrift och goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Vi ser det som meriterande
- Tidigare erfarenhet i Netsuite
Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är proaktiv, problemlösande och strukturerad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Södermalm, Stockholm
Omfattning: 100%
Anställningsform: Provanställning till att börja med, därefter tillsvidareanställning
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.