OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.
Dina arbetsuppgifter
Har du tidigare erfarenheter från roller inom order, inköp eller kundsupport? Tycker du om att vara spindeln i nätet och värdesätter utvecklingsmöjligheter? Läs vidare – vi söker nu en erfaren Orderadministratör för vår kunds räkning!
Som Orderadministratör hos vår kund erbjuds du en utvecklande roll med varierande arbetsuppgifter. Du blir en del av ett litet och prestigelöst gäng där det är en självklarhet att hjälpa till där det behövs. Ditt främsta ansvarsområde är orderhantering och tillkommande administration. Vidare ser du även till att kunderna får bästa möjliga bemötande och service. Rollen är bred och dina arbetsuppgifter går från ax till limpa, där orderberedningen går hand i hand med inköpen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter sammanfattas med:
- Orderläggning
- Materialhandläggning
- Materialinköp och leveransbevakning
- Sälj- och kundsupport
- Fakturering
- Masterdata
- Övriga administrativa uppgifter relaterat till arbetsområdet
Din profil
Denna roll är för dig som stimuleras av ett brett och varierat ansvarsområde. Vi tror att du trivs i ett mindre företag med en familjär anda, där du får vara spindeln i nätet och ha ett finger med i hela processen. För att lyckas i rollen behöver du vara affärsmässig, flexibel, ödmjuk och uppskatta högt i tak och korta beslutsvägar. Du kommer bli en del av ett litet, prestigelöst team där kontor och produktion har ett nära samarbete och där du bidrar som en kommunikativ lagspelare. Du behöver vara strukturerad och tycka om att ha ordning och reda. Utöver detta har du hög arbetskapacitet, är service minded, självgående, driftig och tar egna initiativ.
Självklart är det meriterande med erfarenheter från liknande roller, men din personlighet kommer spela stor roll. Har du en nyfikenhet och en vilja att lära dig kommer du komma långt på det, likaså ditt driv av att utvecklas i rollen. Vi tror att du har några års erfarenhet inom berörda områden, företrädesvis inom tillverkande industri. Rollen kan anpassas för att med tiden byggas på med ytterligare ansvarsområden.
Sammanfattningsvis ser vi gärna att du har (utan att det är ett krav):
- Avslutad gymnasial utbildning
- Erfarenhet från tidigare roller inom order, inköp och kundsupport
- God administrativ förmåga
- Erfarenhet av affärssystemet GARP
- Goda kunskaper i Officepaketet
Detta är en inhyrning på 6 månader, som sedan övergår till anställning hos kund. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Kontaktpersoner på detta företaget
Richard Thomson
0322-666867
Anders Löfgren
0322-666866
Anders Löfgren
0322-666862
Linda Nydenfeldt
0322-666866
Richard Thomson
Gabrielle Erixon
0322-669669
Richard Thomson
0322-66 68 67
Richard Thomson
0322666867
Fredrik Halvarsson
0763-202750
Fredrik Halvarsson