Orderadministratör till kund i Sundbyberg!

Orderadministratör till kund i Sundbyberg!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av en administrativ roll med varierande arbetsuppgifter och många kontakter? Gillar du att vara spindeln i nätet och vill du vara med att skapa en kundupplevelse i världsklass? Då ska du söka rollen som Orderadministratör hos vår kund i Sundbyberg

Om tjänsten
Nu behöver vår kund förstärka sin logistikavdelning med en orderadministratör. Uppdraget är ett heltidsvikariat på 12 månader med start omgående. Du blir anställd av Logent och arbetar hos vår kund som har kontor centralt i Sundbyberg.

Som orderadministratör kommer du att ingå i ett härligt team om fem personer där du är med och bidrar till en grym kundupplevelse. Det är en självklarhet att du på ett nyfiket, professionellt och genuint sätt alltid vill göra kunden nöjd. Som orderadministratör får du en nyckelroll med många dagliga kontakter både internt med kollegor inom försäljning och marknad samt externt med företagets 3pl lager och kunder. Du kommer även att stötta upp i allt från fakturering av ordrar till krediteringar och felsökning.

Din profil
Vi söker dig med ett brinnande intresse för att ge bästa service till både kunder såväl som dina egna kollegor. Du trivs med att arbeta självständigt, är strukturerad och kan hålla många bollar i luften samtidigt. Vi ser gärna att du har arbetat i en likande administrativ roll inom Supply Chain och att du har erfarenhet av Dynamics, eller annat affärssystem. Vidare är du även självgående och trygg i att ta egna beslut. Då det förekommer både interna och externa kontaktytor ser vi att du har känsla för service och förstår vikten av kommunikation samt att vara en lagspelare. Du som trivs i en roll med varierande arbetsuppgifter, problemlösning och kundservice kommer att nå framgång i rollen som Orderadministratör.

Några viktiga punkter för att du ska vara aktuell för tjänsten:
- Erfarenhet av orderregistrering
- God systemvana
- Serviceinriktad
- Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska.

Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK.

Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen!

Om ansökan
Du ansöker om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev. Ansvarig konsultchef går igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör urval, är du en av dem som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten. Går du sedan vidare i processen får du möjlighet att komma till Logent för att träffa ansvarig konsultchef på en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta konsultchef Filip Norman på Filip.Norman@logent.se

Välkommen med din ansökan!

Intresserad av tjänsten?

Kontaktpersoner på detta företaget

Patrik Nielsen

Love de Val

Love de Val

Nathalie Wiklund

Nathalie Wiklund

Athina Bagiopoulou

Athina Bagiopoulou

Athina Bagiopoulou

Linn Landin

Lina Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intern Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2020
  • Ansök senast: 20 februari 2020

Besöksadress

HAMMARBY KAJ 14
None

Postadress

HAMMARBY KAJ 14
Stockholm, 12030

Liknande jobb