OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en tydlig administrativ ådra och motiveras av varierande arbetsuppgifter där du har många kontaktytor i verksamheten? Har du dessutom erfarenhet av orderadministration, är ansvarstagande och kundorienterad med ett stort driv? Då ska du söka tjänsten som Orderadministratör! Hos Lantmännen Maskin erbjuds du möjlighet till en spännande utmaning i karriären, i ett välrenommerat och framgångsrikt bolag med lång tradition inom sin bransch.
Företagspresentation
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda och omsätter 37 miljarder kronor på årsbasis. Genom att vi har forskning och verksamhet i hela värdekedjan så kan vi ta ansvar från jord till bord. Läs gärna mer om oss på: (http://www.lantmannen.com/)Lantmännen Maskin ingår i division Lantbruk som är ett av Lantmännens affärsområden. Lantmännen Maskin importerar och säljer lantbruksmaskiner, reservdelar samt verkstadstjänster och representerar bland andra varumärkena Valtra, Fendt, Kuhn och Väderstad. Vi är cirka 800 anställda och omsätter 3,4 miljarder kronor i ett rikstäckande anläggningsnät med maskinförsäljning, reservdelar/butik och verkstad. Läs gärna mer om oss på: (http://www.lantmannenmaskin.se/)
Rollen som Orderadministratör
I rollen som orderadministratör erbjuds du ett spännande, omväxlande och kvalificerat arbete där du kommer att ha många interna och externa kontaktytor i din arbetsroll. Ditt uppdrag kommer att innebära att leverera bästa möjliga support till företagets säljare och kunder vid försäljning och leverans av Lantmännens maskiner. Du tar även emot och administrerar inkommande orders, genomför prisjusteringar, fakturerar samt har en daglig kontakt med säljare, verkmästare, butiks- och reservdelschefer. Du blir en viktig del av ett trevligt och kompetent team om 4 kollegor med placering på Lantmännen Maskins kontor i Malmö.
Kulturen på arbetsplatsen präglas av en god gemenskap där man hjälps åt och stöttar varandra. Tillsammans värnar man om en hög trivsel på arbetsplatsen och arbetar aktivt för ett positivt arbetsklimat. Tjänsten är på heltid och planerad att tillsättas omgående varför vi gärna emotser din ansökan redan idag!
Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet från en liknande administrativ och serviceinriktad roll, gärna från en försäljningsavdelning med koppling till maskin- eller fordonsbranschen. Viktigt för tjänsten är att du som person brinner för att leverera hög service samt att du har en positiv inställning och är kommunikativ i ditt förhållningssätt. Som person är du noggrann och effektiv samt har en god prioriteringsförmåga. I rollen som Orderadministratör för du ett nära samarbete med kollegorna i teamet varpå det är av största vikt att du är en lagspelare som inte tvekar inför att hjälpa till där det behövs som mest.
Vidare ser vi det som en självklarhet att du har en mycket god datorvana, kunskaper i Officepaketet samt är van och trivs med att ha daglig kontakt över telefon och mail. Har du dessutom tidigare arbetat i affärssystemet Movex/M3 är detta starkt meriterande.
För att trivas i rollen bör du vara serviceminded och proaktiv samt motiveras av utvecklings- och förbättringsarbete där digitala arbetssätt och effektivt nyttjande av IT-system är en självklar framgångsfaktor. Som person är du nyfiken samt utrycker dig väl i både tal och skrift i svenska såväl som på engelska.
Vi erbjuder dig
Hos Lantmännen Maskin erbjuds du en flexibel, utmanande och aktiv vardag med goda möjligheter till utveckling i en organisation som önskar involvera och ge stort ansvar till sina medarbetare. Du kliver in i en bransch i ständig förändring och utveckling där du kommer att få vara med på en spännande resa med möjligheter att påverka! Lantmännen arbetar aktivt med att säkerställa att vår arbetsplats är utvecklande för alla oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, sexuell läggning, religion eller funktionsnedsättning.
Placering & start
Tjänsten är placerad på Lantmännen maskins kontor i Malmö med tillsättning enligt överenskommelse. Arbetstiderna är måndag- fredag kl 07.30- 16.00.
Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anna Reiz och Daniel Hilvardén på telefonnummer 040- 643 48 00 alternativt via mail: info@futureandfriends.se
Ansökan
Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel