Orderadministratör till Nordmann Nordic i Solna

Orderadministratör till Nordmann Nordic i Solna

Arbetsbeskrivning

Vi söker en orderhandläggare och nyckelmedarbetare till Kundserviceteamet på Nordmann Nordic i Solna. Du ska vara en initiativrik och självgående person med mycket hög servicekänsla som gillar ett varierande arbete i ett framgångsrikt företag. Arbetet innebär dagliga kontakter med Nordmann Nordics kunder i Norden men även med leverantörer som är utspridda över hela världen. Ingen dag är den andra lik. Nordmann Nordic erbjuder ett arbete som ger dig stora möjligheter till personlig utveckling.

Nordmann Nordic AB är en del av familjeägda Nordmann med huvudkontor i Hamburg. Nordmann har 500 anställda över hela världen. Nordmann Nordic är distributör av specialkemikalier till nordiska och baltiska tillverkare av kosmetik, tvätt-/rengöringsprodukter, färg, plast, gummi, läkemedel, livsmedel, och elektronik. Företaget har 21 medarbetare i Sverige och sitter i ljusa och fina lokaler i Solna Strand.

Dina framtida arbetsuppgifter

Som orderkoordinator kommer du att arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter inom säljsupport, order, leverans och logistik.

Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter:

- Handläggning av kundorder i affärssystemet SAP

- Inköp av varor till lager eller för leverans direkt till kund

- Bokning av transporter

- Reklamationshantering

- Leveransbevakning och fakturering

- Uppdatering av priser och offerter

I tillägg till ovan kommer ett flertal sammanhängande uppgifter i orderprocessen samt allmänna kontorsgöromål. Kundserviceteamet består av sex personer och är hjärtat i företaget.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har 2-4 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom säljsupport, order, kundservice eller logistik. Du har god förståelse för logistik-, order-, leverans- och fakturaflöden. Du bör vidare vara en van användare av olika affärssystem. Det är ett krav att du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av GDP (Good Distribution Practice) är en merit.

Vem är du?

Viktiga egenskaper är att vara noggrann, ordningsam och prestigelös. Vi söker dig som brinner för att ge bra service och har den energi som krävs för att arbeta i högt tempo. Du tycker om att hålla flera bollar i luften samtidigt och är bekväm med att jobba mot deadlines och leverera resultat. Du är hjälpsam och bemöter kunderna vänligt, korrekt och effektivt. Du har viljan och förmågan att rycka in där det behövs. Du har vidare en positiv inställning och drivs av att göra ett bra arbete.

Mer om tjänsten

- Direktrekrytering med fast anställning i ett ekonomiskt stabilt företag som funnits sedan 1944

- Tillsättning: start 1 oktober eller enligt överenskommelse

- Omfattning: heltid

- Placering: Solna, nära Solna Strands tunnelbanestation, Sundbybergs station och bussar. Trevlig arbetsmiljö i ljusa och fräscha lokaler.

- Nordmann Nordic erbjuder många sociala aktiviteter tillsammans både under och efter arbetstid

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2023
  • Ansök senast: 31 juli 2023

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024