Orderadministratör till Plegium ✨

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till Plegiums spännande tillväxtresa?
Plegium arbetar varje dag för att öka den personliga säkerheten och tryggheten i över 20 länder. De har revolutionerat en bransch av produkter som stått och stampat sedan 70-talet, tack vare att de genom modern teknik tillverkar försvarssprayer med GPS- funktion. Produkterna tillverkas i Sverige med försäljning över hela världen.

Samtidigt som Plegium tar sin produkt och dess positiva inverkan på människors liv på största allvar, så präglas arbetskulturen och teamen bakom produkten av otroligt mycket glädje, skratt och sociala aktiviteter. Det går snabbt i svängarna, allt ifrån att ställa om från seriöst arbete till en AW med kollegorna, till att skifta fokus och ansvar där det gör som mest nytta.

Hej Henrik Frisk, COO på Plegium!

Vilka är de främsta fördelarna med att jobba på Plegium?
På Plegium får man mycket frihet under ansvar och har stor möjlighet att forma sin egen roll. Så länge man jobbar mot våra gemensamma mål och är en teamplayer får man stort spelrum. Plegium växer snabbt, vi är snabbrörliga, pragmatiska och har kul på jobbet!

Vad är det som gör Plegium till en attraktiv och modern arbetsplats?
Plegium är ett ungt företag, utan den trögrörlighet som kan prägla stora företag. Vi är pragmatiska och kan snabbt styra om till nya processer ifall de är effektivare än tidigare. Vi jobbar digitalt och kommunikationsvägarna är nätverksbaserade snarare än hierarkiska. Vi erbjuder stor frihet under ansvar.

Dina framtida arbetsuppgifter
I rollen som Orderadministratör kommer du att ha den viktiga uppgiften att säkerställa att alla Plegiums kunders beställningar kommer fram i tid på smartast möjliga sätt. Det innebär t.ex. att beställa och boka transporter via DHl, Fedex m.fl. och flera olika transportmedel. Kunderna är både privatpersoner som köper enstaka produkter och återförsäljare som köper upp till tusentals produkter åt gången.

Utöver packning och bokning av försändelser kommer du att agera kundtjänst. Plegium brinner för nöjda kunder, och det är en viktig del av företagets tillväxtresa att agera proaktivt och snabbt på kundernas frågor och önskemål.

Du kommer att få en ordentlig upplärning kring rutinerna för packning och bokning av transport. Du kommer också få lära dig allt om Plegiums produkter och tjänster, så att du kan ge bra service till kunderna.

Du kommer att rapportera till och jobba nära chefen för fabriken i Surahammar. Du kommer också att ha kontakt med säljorganisation och arbeta nära produktionen.

Vi söker dig som har

- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

- God problemlösningsförmåga

- Tekniskt intresse, då vissa av kundernas frågor är av teknisk karaktär

- En fallenhet för planering, då du i denna roll ska kunna planera ordrar till större delen av världen

Troligtvis har du en bakgrund inom administration, kundtjänst, lager eller orderhantering. Om inte, utmana oss och sök ändå!

Vi tror att rätt inställning och driv är det viktigaste för att lyckas i denna roll. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är lösningsorienterad, flexibel och snabblärd. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid

Plats: Surahammar, 20 min med bil från Västerås

Omfattning: Heltid, 40h/v

Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2023
  • Ansök senast: 13 oktober 2023

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024