Orderadministratör till Samsung i Kista

Orderadministratör till Samsung i Kista

Arbetsbeskrivning

Ett av Samsungs huvudmål är att erbjuda en kundvård i världsklass! Samsung har flera verktyg för att ta reda på om någon av deras processer behöver förbättras och letar nu efter en kommunikativ kundsupport med intresse för analys och förbättringsåtgärder som kan hjälpa dem med detta.

Nu finns möjligheten att få komma in och bidra med service, både operativt och administrativt. Detta är ett uppdrag med start omgående och som sträcker sig till den 31/8 - 20. Ta chansen och sök idag!

Vår Kund
Samsung är världsledande inom teknik och öppnar nya möjligheter för människor överallt. De sysselsätter 286 000 personer i 80 länder med en årlig försäljning på 269 miljarder dollar.
Samsung drivs av deras passion för excellens och engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändring konstant och innovation är avgörande för överlevnad.
I 70 år har Samsung inriktat in sig på framtiden och förutser marknadens behov och krav, så att de kan styra företaget mot långsiktig framgång.

Om tjänsten
Ditt uppdrag kommer att vara både operativa och administrativa.

Operativa delar:
Ta kontakt med kunderna, som inte varit helt nöjda med, för att ta reda på vad som gjorde dem missnöjda i reparationsprocess och hjälpa dem med deras problem. Du kommer att kunna hjälpa dem genom att lyssna, förklara processer och därigenom säkerställa att vår kund har nöjda kunder i slutändan genom en smidig process

Att prata med kunderna är en värdefull uppgift som hjälper vår kund att förbättra sina processer. Den här typen av kundkontakt är ofta mycket tillfredsställande eftersom kunden oftast inte förväntar sig ett samtal för att få hjälp.


Administrativa delar:
Ta fram månadsrapporter och delta i möten med Service Network Managers för att hitta brister i processerna som orsakar missnöje hos kunden och därefter söka efter sätt för att förbättra dem

Arbeta proaktivt för att hitta kunders fel som indikerar ett potentiellt problem och analysera resultatet av dessa för att se om det hade kunnat förhindrats med en annan strategi.

Arbeta i GPLS, vilket är kundens ärendesystem. Du kommer att följa upp, slutföra och rapportera ärenden. Du loggar in ärendet och presenterar det steg för steg för att tydligt beskriva de åtgärder som gjorts.

Vem söker vi till denna tjänst
- Har goda systemkunskaper och kan navigera enkelt mellan olika system
- Har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel
- Har tidigare erfarenhet av Kundservice
- Flytande i svenska både i tal och skrift då kommunikationen sker på det språket
- Behärskar du även ett ytterligare nordisk språk är det meriterande hos kunden.

För att lyckas i rollen tror vi att du som person är:
Serviceinriktad
Analytisk
Kommunikativ


Tillsättning
I rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och därför vill vi att du motiverar dig väl redan i ansökan till oss.

Start: omgående
Omfattning: 31/8 -20
Placering: Kista, Stockholm
Lön: timbaserad månadslön

Visst låter det både spännande? Ta chansen och skicka in din ansökan direkt!
Vi kommer att hålla intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

Om Jobzone Sverige
Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag och vi har ca 50 lokala kontor i Sverige och Norge.
Alla med stora kunskaper om sin marknad och vi jobbar utifrån dig som medarbetare i fokus: vår vision är att ha världens lyckligaste medarbetare!
Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone. Du blir anställd på heltid, du är försäkrad och får pensionsavsättning. Självklart har vi kollektivavtal och är medlemmar i Bemanningsföretagen.
Dessutom finns det alltid någon nära som ställer upp för dig. Det är en självklarhet, vi vill vara branschens bästa arbetsgivare!
Som anställd hos Jobzone finns en mängd karriärmöjligheter.
Vi finns inom många branscher och verkar i stora delar av Sverige och Norge – vart är ditt nästa drömjobb inom Jobzone?

Kontaktpersoner på detta företaget

Saeid Mohammady

Henrik Lindström
070-7788339
Peter Dangovanos

Alexander Weman

Henrik Stäveby Hägglund

Fredrik Ljungar

Henrik Stäveby Hägglund

Jim Lindberg

Henrik Lindström

Tove Hahnsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobzone Stockholm AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 mars 2020
  • Ansök senast: 11 april 2020

Besöksadress

Arenavägen 47, 6 tr, Johanneshov
None

Postadress

Arenavägen 47, 6 tr
Johanneshov, 12177

Liknande jobb


Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024